P.C. Hooftstraat steeds aantrekkelijker voor designmerken

P.C. Hooftstraat steeds aantrekkelijker voor designmerken

Retailers in het meest luxueuze segment verdringen andere winkelketens in de P.C. Hooftstraat. Dat signaleert vastgoedonderneming Cushman & Wakefield in een rapport over de Amsterdamse winkelstraat.

Internationale toeristen

"De afgelopen jaren hebben wij retailers zoals Hugo Boss en Mexx plaats zien maken voor retailers die in het meest luxe segment van de markt opereren, zoals Prada, D&G en IWC", zegt Arjen Boesveldt, partner en hoofd retail bij Cushman & Wakefield tegen Vastgoedmarkt. Afgelopen 2,5 jaar veranderden 25 winkelpanden van huurder.

 

Komende jaren zullen nog meer internationale retailers zich in de winkelstraat vestigen, denkt de onderneming. De P.C. Hooftstraat spreekt de retailers aan omdat er veel toeristen komen van buiten de Europese Unie. Deze nieuwe middenklasse, uit bijvoorbeeld Rusland, China en Japan, zag afgelopen jaren het besteedbare inkomen sterk stijgen en geeft daarom relatief veel geld uit aan luxegoederen.

 

"De verwachting is dat de komende tien jaren het aantal internationale toeristen uit onder andere Azië en Rusland fors toeneemt, waardoor het bestedingspotentieel ook toeneemt", zegt senior research consultant Michiel Boonen.

Tags: