P.C. Hooftstraat steeds aantrekkelijker voor designmerken | RetailDetail

P.C. Hooftstraat steeds aantrekkelijker voor designmerken

P.C. Hooftstraat steeds aantrekkelijker voor designmerken

Retailers in het meest luxueuze segment verdringen andere winkelketens in de P.C. Hooftstraat. Dat signaleert vastgoedonderneming Cushman & Wakefield in een rapport over de Amsterdamse winkelstraat.

Internationale toeristen

"De afgelopen jaren hebben wij retailers zoals Hugo Boss en Mexx plaats zien maken voor retailers die in het meest luxe segment van de markt opereren, zoals Prada, D&G en IWC", zegt Arjen Boesveldt, partner en hoofd retail bij Cushman & Wakefield tegen Vastgoedmarkt. Afgelopen 2,5 jaar veranderden 25 winkelpanden van huurder.

 

Komende jaren zullen nog meer internationale retailers zich in de winkelstraat vestigen, denkt de onderneming. De P.C. Hooftstraat spreekt de retailers aan omdat er veel toeristen komen van buiten de Europese Unie. Deze nieuwe middenklasse, uit bijvoorbeeld Rusland, China en Japan, zag afgelopen jaren het besteedbare inkomen sterk stijgen en geeft daarom relatief veel geld uit aan luxegoederen.

 

"De verwachting is dat de komende tien jaren het aantal internationale toeristen uit onder andere Azië en Rusland fors toeneemt, waardoor het bestedingspotentieel ook toeneemt", zegt senior research consultant Michiel Boonen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.