Peek & Cloppenburg na 130 jaar weg uit Utrecht | RetailDetail

Peek & Cloppenburg na 130 jaar weg uit Utrecht

Peek & Cloppenburg na 130 jaar weg uit Utrecht

Modeketen Peek & Cloppenburg verliest een belangrijke vestiging in Nederland. Het bedrijf is er niet in geslaagd om overeenstemming te bereiken met verhuurder Corio over een nieuwe locatie binnen het winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Daardoor verdwijnt het bedrijf na 130 jaar uit de Domstad.

Verbouwingen maken einde aan tijdperk

Vanwege de verbouwing van het winkelcentrum moest P&C uiterlijk in oktober uit de winkel aan het Vredenburg, waar de nieuwe entree wordt gebouwd. Lange tijd werd gesproken over een nieuwe locatie binnen het winkelcentrum naast het station van Utrecht, maar uiteindelijk kon geen overeenstemming worden bereikt. Volgens verhuurder Corio wilde P&C te veel winkelruimte. "Als het modewarenhuis zijn zin zou krijgen, blijft er weinig ruimte over voor andere winkels, en dat willen we niet", aldus Ronald Besemer van Corio.

 

Peek & Cloppenburg is een legendarische retailnaam in Nederland. Het bedrijf werd in 1869 opgericht in Rotterdam, maar vooral de vestiging in Amsterdam is bekend als een van de meeste karakteristieke grote winkels in de hoofdstad. Het landelijke netwerk van winkels is de afgelopen jaren al ingekrompen tot een handjevol: van de ooit toonaangevende keten blijven nu alleen nog de vestigingen in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam over.

 

Het bedrijf is tegenwoordig vooral groot in Centraal- en Oost-Europa, met name op de Duitse markt. De Nederlandse vestigingen zijn sinds 1998 in handen van de in Duitsland wonende Harro Uwe Cloppenburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.