Peek & Cloppenburg na 130 jaar weg uit Utrecht

Peek & Cloppenburg na 130 jaar weg uit Utrecht

Modeketen Peek & Cloppenburg verliest een belangrijke vestiging in Nederland. Het bedrijf is er niet in geslaagd om overeenstemming te bereiken met verhuurder Corio over een nieuwe locatie binnen het winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Daardoor verdwijnt het bedrijf na 130 jaar uit de Domstad.

Verbouwingen maken einde aan tijdperk

Vanwege de verbouwing van het winkelcentrum moest P&C uiterlijk in oktober uit de winkel aan het Vredenburg, waar de nieuwe entree wordt gebouwd. Lange tijd werd gesproken over een nieuwe locatie binnen het winkelcentrum naast het station van Utrecht, maar uiteindelijk kon geen overeenstemming worden bereikt. Volgens verhuurder Corio wilde P&C te veel winkelruimte. "Als het modewarenhuis zijn zin zou krijgen, blijft er weinig ruimte over voor andere winkels, en dat willen we niet", aldus Ronald Besemer van Corio.

 

Peek & Cloppenburg is een legendarische retailnaam in Nederland. Het bedrijf werd in 1869 opgericht in Rotterdam, maar vooral de vestiging in Amsterdam is bekend als een van de meeste karakteristieke grote winkels in de hoofdstad. Het landelijke netwerk van winkels is de afgelopen jaren al ingekrompen tot een handjevol: van de ooit toonaangevende keten blijven nu alleen nog de vestigingen in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam over.

 

Het bedrijf is tegenwoordig vooral groot in Centraal- en Oost-Europa, met name op de Duitse markt. De Nederlandse vestigingen zijn sinds 1998 in handen van de in Duitsland wonende Harro Uwe Cloppenburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top