Quiksilver zet zichzelf in de etalage | RetailDetail

Quiksilver zet zichzelf in de etalage

Quiksilver zet zichzelf in de etalage

De Amerikaanse producent van surf- en zwemkledij Quiksilver heeft zichzelf in de etalage gezet. Dat meldt financieel persbureau Bloomberg op basis van anonieme bronnen bij het bedrijf.

In woelig vaarwater

Quiksilver dreigt kopje onder te gaan, omdat surfers en atleten het ooit zo hippe merk links laten liggen en jongeren massaal vallen voor de goedkopere en sneller wisselende collecties van de H&M's en Zara's van deze wereld. Vorig jaar ging de omzet er met 13% op achteruit en liepen de verliezen op tot bijna 310 miljoen dollar.

 

Eerder dit jaar moest het bedrijf zijn winstprognoses neerwaarts herzien en uiteindelijk trok het die zelfs in. In maart moesten enkele topmensen het bedrijf met hoofdzetel in Huntington Beach, Californië, verlaten en ook de beleggers beleven geen plezier aan Quiksilver: het bedrijf verloor dit jaar al driekwart van zijn beurswaarde.

 

Quiksilver werd opgericht in 1969 en telt zowat 700 eigen winkels. De helft van de omzet komt van buiten de Verenigde Staten. Het management zou nu op zoek zijn naar een overnemer die het bedrijf weer op de rails kan zetten, al dan niet na een 'Chapter 11'-procedure met kwijtschelding van (een deel van de) schulden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.