Quiksilver zet zichzelf in de etalage | RetailDetail

Quiksilver zet zichzelf in de etalage

Quiksilver zet zichzelf in de etalage

De Amerikaanse producent van surf- en zwemkledij Quiksilver heeft zichzelf in de etalage gezet. Dat meldt financieel persbureau Bloomberg op basis van anonieme bronnen bij het bedrijf.

In woelig vaarwater

Quiksilver dreigt kopje onder te gaan, omdat surfers en atleten het ooit zo hippe merk links laten liggen en jongeren massaal vallen voor de goedkopere en sneller wisselende collecties van de H&M's en Zara's van deze wereld. Vorig jaar ging de omzet er met 13% op achteruit en liepen de verliezen op tot bijna 310 miljoen dollar.

 

Eerder dit jaar moest het bedrijf zijn winstprognoses neerwaarts herzien en uiteindelijk trok het die zelfs in. In maart moesten enkele topmensen het bedrijf met hoofdzetel in Huntington Beach, Californië, verlaten en ook de beleggers beleven geen plezier aan Quiksilver: het bedrijf verloor dit jaar al driekwart van zijn beurswaarde.

 

Quiksilver werd opgericht in 1969 en telt zowat 700 eigen winkels. De helft van de omzet komt van buiten de Verenigde Staten. Het management zou nu op zoek zijn naar een overnemer die het bedrijf weer op de rails kan zetten, al dan niet na een 'Chapter 11'-procedure met kwijtschelding van (een deel van de) schulden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.