Sanoma neemt Fashionchick over

Sanoma neemt Fashionchick over

Sanoma heeft bekendgemaakt dat het alle aandelen van online moderetailer Fashionchick gaat overnemen. In januari 2011 investeerde de uitgever al voor de eerste keer in het bedrijf en gestaag bouwde het zijn aandeel uit. In het begin van dit jaar bekwam het al een meerderheid, maar nu neemt Sanoma dus het volledige aandelenpakket in handen.

Nieuwe formules

Aan de top zal er voor het bedrijf weinig veranderen. Gerco de Jong, Arno Mulder, Ellen Snijder en Aart Wallet blijven het management van Fashionchick en zullen zich blijven focussen op groei en internationale expansie. Ook komen er nieuwe formules en winkels voor mannen en kinderen.

 

Belangrijk worden de nieuwe markten die Fashionchick gaat proberen open te breken. Daarnaast zullen er ook nieuwe labels gelanceerd worden, zoals de site MenToday, die in de komende maanden online moet komen in Nederland en Duitsland. Ook komt er een site voor kinderen, KidsToday.

 

Fashionchick bestaat sinds 2008 en heeft ongeveer 500.000 unieke bezoekers per maand. De site is naast Nederland ook beschikbaar in Duitsland, Frankrijk, Engeland en de Verenigde Staten. Het concept van Fashionchick is gebaseerd op affiliate marketing, waarbij producten van verschillende webshops worden gepromoot op de site van Fashionchick.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top