Sanoma neemt Fashionchick over | RetailDetail

Sanoma neemt Fashionchick over

Sanoma neemt Fashionchick over

Sanoma heeft bekendgemaakt dat het alle aandelen van online moderetailer Fashionchick gaat overnemen. In januari 2011 investeerde de uitgever al voor de eerste keer in het bedrijf en gestaag bouwde het zijn aandeel uit. In het begin van dit jaar bekwam het al een meerderheid, maar nu neemt Sanoma dus het volledige aandelenpakket in handen.

Nieuwe formules

Aan de top zal er voor het bedrijf weinig veranderen. Gerco de Jong, Arno Mulder, Ellen Snijder en Aart Wallet blijven het management van Fashionchick en zullen zich blijven focussen op groei en internationale expansie. Ook komen er nieuwe formules en winkels voor mannen en kinderen.

 

Belangrijk worden de nieuwe markten die Fashionchick gaat proberen open te breken. Daarnaast zullen er ook nieuwe labels gelanceerd worden, zoals de site MenToday, die in de komende maanden online moet komen in Nederland en Duitsland. Ook komt er een site voor kinderen, KidsToday.

 

Fashionchick bestaat sinds 2008 en heeft ongeveer 500.000 unieke bezoekers per maand. De site is naast Nederland ook beschikbaar in Duitsland, Frankrijk, Engeland en de Verenigde Staten. Het concept van Fashionchick is gebaseerd op affiliate marketing, waarbij producten van verschillende webshops worden gepromoot op de site van Fashionchick.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.