SanomaVentures investeert in FashionQlub | RetailDetail

SanomaVentures investeert in FashionQlub

SanomaVentures investeert in FashionQlub

SanomaVentures en Vault79.com gaan investeren in FashionQlub, het bedrijf achter Goeiemode.nl. Samen moeten ze "een van de grootste online flashsaleverkopers op het gebied van mode en lifestyle van Nederland" worden.

Grote speler in Benelux

FashionQlub is één van de grootste spelers in de Benelux op vlak van de online verkoop van grote merken met korting. Daarnaast is er ook één fysieke winkel te vinden in Leiderdorp. Het bedrijf verzorgt ook modedeals voor verschillende websites en media, zoals de Telegraaf, Veronica Magazine, Viva en Fashionchick.

 

42hrsclub.com is een website die zijn leden exclusief hoge kortingen aanbiedt op topmerken uit de designwereld: elke deal is 42 uur beschikbaar. Op Goeiemode.nl worden elke dag dan weer nieuwe deals voor modeliefhebbers gezet die 24 uur beschikbaar blijven. Goeiemode.nl was in 2010 de eerste website van de groep en werd ondertussen al uitgebreid naar België en Nederland. Onlangs nam het bedrijf ook nog Brandfield.com over, dat werd geïntegreerd in 42hrsclub.com.

 

Vorig jaar had SanomaVentures al geïnvesteerd in Vault79.com, zowel financieel als op vlak van kennis. Dat was toen de eerste investering van SanomaVentures, dat in 2012 werd opgericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).