Sapph gaat eigen winkelnet opbouwen | RetailDetail

Sapph gaat eigen winkelnet opbouwen

Sapph gaat eigen winkelnet opbouwen
Lingeriemerk Sapph begint met het opbouwen van een eigen netwerk aan winkels in Nederland. Tot nu toe beperkte het merk zich tot pop-up stores.Dat maakt eigenaar Roland Kahn, bekend van de ketens Coolcat, MS Mode en America Today, bekend in een vraaggesprek met de website Nuzakelijk.nl. "We gaan het bedrijf professionaliseren en eigen winkels openen", stelt Kahn, die aangeeft zich verkeken te hebben op de overname van het merk, dat hij vorig jaar naar eigen zeggen uit 'pure geiligheid' heeft gekocht.

"Wij dachten dat het een veel mooier, beter en bijzonderder bedrijf was dan het bleek te zijn", zegt Kahn in het vraaggesprek. De nieuwe aankoop had echter alle kenmerken van een kat in de zak. Kahn: "We wisten dat het een puinhoop was, maar niet hoe groot. Het was een beerput die we aantroffen."

Kahn bouwde vanuit het niets met Coolcat een mode-imperium op. Daar voegde hij later de winkelketens MS Mode en America Today aan toe. Saphh heeft nooit gekozen voor eigen vaste winkels. Het merk beperkte zich tot shop-in-shops en pop-up stores. Kahn is echter vastbesloten het merk een vaste plek te gaan geven in de Nederlandse winkelstraten.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.