Sapph gaat eigen winkelnet opbouwen

Sapph gaat eigen winkelnet opbouwen
Lingeriemerk Sapph begint met het opbouwen van een eigen netwerk aan winkels in Nederland. Tot nu toe beperkte het merk zich tot pop-up stores.Dat maakt eigenaar Roland Kahn, bekend van de ketens Coolcat, MS Mode en America Today, bekend in een vraaggesprek met de website Nuzakelijk.nl. "We gaan het bedrijf professionaliseren en eigen winkels openen", stelt Kahn, die aangeeft zich verkeken te hebben op de overname van het merk, dat hij vorig jaar naar eigen zeggen uit 'pure geiligheid' heeft gekocht.

"Wij dachten dat het een veel mooier, beter en bijzonderder bedrijf was dan het bleek te zijn", zegt Kahn in het vraaggesprek. De nieuwe aankoop had echter alle kenmerken van een kat in de zak. Kahn: "We wisten dat het een puinhoop was, maar niet hoe groot. Het was een beerput die we aantroffen."

Kahn bouwde vanuit het niets met Coolcat een mode-imperium op. Daar voegde hij later de winkelketens MS Mode en America Today aan toe. Saphh heeft nooit gekozen voor eigen vaste winkels. Het merk beperkte zich tot shop-in-shops en pop-up stores. Kahn is echter vastbesloten het merk een vaste plek te gaan geven in de Nederlandse winkelstraten.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top