Schoenenreus denkt aan internetzuilen

Schoenenreus denkt aan internetzuilen

Schoenenreus wil verder blijven inzetten op de omnichannelstrategie, zeker nu blijkt dat de webshop sinds kort het grootste 'filiaal' van de schoenenverkoper is. Daarom denkt de keten er nu aan om in de winkels internetzuilen te plaatsen, om het online gedeelte van het bedrijf nog verder door te trekken naar de klant.

Webshop haalt grootste omzet alle filialen

Volgens RetailNews haalt geen enkel fysiek filiaal een grotere omzet dan de online winkel van Schoenenreus. Vorige maand lanceerde Schoenenreus ook al een mobiele website, in functie van de nieuwe strategie die de keten in de richting van omnichannel wil duwen.

 

Schoenenreus heeft ook een eigen budgetlijn ontwikkeld: "De eigen budgetlijn omhelst een serie standaard laaggeprijsde artikelen", vertelt een woordvoerster. Deze 'basisschoenen' "combineren discount met de laatste mode": zo wil het bedrijf zijn positie als scherp geprijsde retailer waarborgen.

 

Momenteel loopt er ook nog een onderzoek tegen Schoenenreus, in navolging van het faillissement van de schoenenverkoper in januari van dit jaar. Toen sloten 65 van de 206 winkels de deuren en werden er ongeveer vijfhonderd werknemers aan de deur gezet. Volgens de stichting die het onderzoek heeft opgezet, zou het daarbij om een koude sanering zijn gegaan en zou er geen enkel wettelijk kader zijn geweest voor het faillissement van Schoenenreus.

Tags: