Schoenenreus denkt aan internetzuilen | RetailDetail

Schoenenreus denkt aan internetzuilen

Schoenenreus denkt aan internetzuilen

Schoenenreus wil verder blijven inzetten op de omnichannelstrategie, zeker nu blijkt dat de webshop sinds kort het grootste 'filiaal' van de schoenenverkoper is. Daarom denkt de keten er nu aan om in de winkels internetzuilen te plaatsen, om het online gedeelte van het bedrijf nog verder door te trekken naar de klant.

Webshop haalt grootste omzet alle filialen

Volgens RetailNews haalt geen enkel fysiek filiaal een grotere omzet dan de online winkel van Schoenenreus. Vorige maand lanceerde Schoenenreus ook al een mobiele website, in functie van de nieuwe strategie die de keten in de richting van omnichannel wil duwen.

 

Schoenenreus heeft ook een eigen budgetlijn ontwikkeld: "De eigen budgetlijn omhelst een serie standaard laaggeprijsde artikelen", vertelt een woordvoerster. Deze 'basisschoenen' "combineren discount met de laatste mode": zo wil het bedrijf zijn positie als scherp geprijsde retailer waarborgen.

 

Momenteel loopt er ook nog een onderzoek tegen Schoenenreus, in navolging van het faillissement van de schoenenverkoper in januari van dit jaar. Toen sloten 65 van de 206 winkels de deuren en werden er ongeveer vijfhonderd werknemers aan de deur gezet. Volgens de stichting die het onderzoek heeft opgezet, zou het daarbij om een koude sanering zijn gegaan en zou er geen enkel wettelijk kader zijn geweest voor het faillissement van Schoenenreus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.