Schoenenreus denkt aan internetzuilen | RetailDetail

Schoenenreus denkt aan internetzuilen

Schoenenreus denkt aan internetzuilen

Schoenenreus wil verder blijven inzetten op de omnichannelstrategie, zeker nu blijkt dat de webshop sinds kort het grootste 'filiaal' van de schoenenverkoper is. Daarom denkt de keten er nu aan om in de winkels internetzuilen te plaatsen, om het online gedeelte van het bedrijf nog verder door te trekken naar de klant.

Webshop haalt grootste omzet alle filialen

Volgens RetailNews haalt geen enkel fysiek filiaal een grotere omzet dan de online winkel van Schoenenreus. Vorige maand lanceerde Schoenenreus ook al een mobiele website, in functie van de nieuwe strategie die de keten in de richting van omnichannel wil duwen.

 

Schoenenreus heeft ook een eigen budgetlijn ontwikkeld: "De eigen budgetlijn omhelst een serie standaard laaggeprijsde artikelen", vertelt een woordvoerster. Deze 'basisschoenen' "combineren discount met de laatste mode": zo wil het bedrijf zijn positie als scherp geprijsde retailer waarborgen.

 

Momenteel loopt er ook nog een onderzoek tegen Schoenenreus, in navolging van het faillissement van de schoenenverkoper in januari van dit jaar. Toen sloten 65 van de 206 winkels de deuren en werden er ongeveer vijfhonderd werknemers aan de deur gezet. Volgens de stichting die het onderzoek heeft opgezet, zou het daarbij om een koude sanering zijn gegaan en zou er geen enkel wettelijk kader zijn geweest voor het faillissement van Schoenenreus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.