Schoenenreus legt Monique Smit vast | RetailDetail

Schoenenreus legt Monique Smit vast

Schoenenreus legt Monique Smit vast

Zangeres Monique Smit wordt het nieuwe gezicht van winkelketen Schoenenreus. De persoonlijke stijl en de nuchterheid van de zangeres sluiten volgens de retailer perfect aan op de positionering van de schoenenketen.

Smit voor herpositionering

De zangeres is vanaf juli voor het eerst te zien in haar nieuwe rol: dan begint Schoenenreus met een nieuwe reclamecampagne die in wachthuisjes te zien is. Vanaf het najaar is Smit ook te zien in de folders van Schoenenreus, op posters in filialen, in dagbladvertenties en op de website. Smit laat daarin zien hoeveel ze van schoenen houdt en zal ook een aantal modellen aanbevelen aan klanten.



Smit is de zus van zanger Jan Smit, die onder meer voor C&A actief was en over een eigen kledingmerk beschikt. Monique Smit nam tot nu toe twee cd's op en werkt als presentator op televisie. Schoenenreus heeft tweehonderd filialen in Nederland en België. De formule is bezig met een herpositionering, waarbij intussen al negen vestigingen omgebouwd zijn, dit najaar volgen er nog tien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.