Schoenenreus legt Monique Smit vast

Schoenenreus legt Monique Smit vast

Zangeres Monique Smit wordt het nieuwe gezicht van winkelketen Schoenenreus. De persoonlijke stijl en de nuchterheid van de zangeres sluiten volgens de retailer perfect aan op de positionering van de schoenenketen.

Smit voor herpositionering

De zangeres is vanaf juli voor het eerst te zien in haar nieuwe rol: dan begint Schoenenreus met een nieuwe reclamecampagne die in wachthuisjes te zien is. Vanaf het najaar is Smit ook te zien in de folders van Schoenenreus, op posters in filialen, in dagbladvertenties en op de website. Smit laat daarin zien hoeveel ze van schoenen houdt en zal ook een aantal modellen aanbevelen aan klanten.



Smit is de zus van zanger Jan Smit, die onder meer voor C&A actief was en over een eigen kledingmerk beschikt. Monique Smit nam tot nu toe twee cd's op en werkt als presentator op televisie. Schoenenreus heeft tweehonderd filialen in Nederland en België. De formule is bezig met een herpositionering, waarbij intussen al negen vestigingen omgebouwd zijn, dit najaar volgen er nog tien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top