Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award | RetailDetail

Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda wint WGSN Digital Innovation award

Scotch & Soda heeft voor de uitwerking van zijn campagne ‘The Story of Things’ de WGSN Digital Innovation Award gewonnen. Het Nederlandse modemerk kreeg vooral lof vanwege het appartement uit de campagne.

 

“Trots op overwinning”

‘Lola’s Place’, zoals het appartement werd gedoopt, was te vinden in het centrum van Amsterdam en werd volledig ingericht zoals in het campagnefilmpje. Het kon bovendien gehuurd worden via AirBnB. Mensen die het appartement huurden, konden de kledij dragen die er werd achtergelaten en werden zelfs aangemoedigd om enkele stukken mee naar huis te nemen. Het hele evenement werd afgetrapt met een feestje in het appartement.

 

“We zijn trots dat we de WGSN award hebben gewonnen. Vooral omdat we onszelf constant proberen uit te dagen om onderscheidend en aantrekkelijk te zijn in alles wat we doen, en het is dan altijd mooi om erkend te worden door je gelijken”, zegt Adam Kakembo, Chief Marketing Officer, in een reactie op de prijs.

 

Met de overwinning liet Scotch & Soda drie andere genomineerden achter zich. Ook & Other Stories, JW Anderson en Topshop maakten kans op de prijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.