ShirtDeal wil snel uitbreiden | RetailDetail

ShirtDeal wil snel uitbreiden

ShirtDeal wil snel uitbreiden

Modeketen ShirtDeal wil nog dit jaar sterk uitbreiden in Nederland. Momenteel beschikt die over drie winkels, maar nog dit jaar wil ze op acht verschillende locaties zijn overhemden aan de man brengen.

Potentieel voor 25 vestigingen

Afgelopen week opende ShirtDeal nog maar pas zijn derde winkel, maar oprichter Henk de Groot wil dit voorjaar nog eens één of twee winkels openen en in het najaar moeten er opnieuw drie bij komen. Volgens De Groot heeft ShirtDeal het potentieel om in elke grote of middelgrote stad in Nederland een vestiging te hebben. Hij hoopt zo uiteindelijk door te groeien naar 25 vestigingen, “Maar we leven een beetje van dag tot dag. In de markt en de branche zit het op dit moment tegen”, zegt hij aan RetailNews.

 

Om niet onmiddellijk voor lange tijd aan een winkelpand vast te zitten, sluit ShirtDeal steevast een contract van een half jaar af met de verhuurder. Bevalt de nieuwe locatie en zijn zowel huurder als verhuurder tevreden, dan wordt het contract verlengd. Dat gebeurde al bij de eerste winkel in Den Haag. In Leiden is dat nog niet het geval.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.