Shoeby opent ‘fysieke webshop’

Shoeby opent ‘fysieke webshop’

In Eindhoven heeft Shoeby een 'fysieke webshop' geopend. De winkel is niet bevoorraad en onbemand, maar klanten kunnen er het online aanbod van Shoeby komen bekijken en onmiddellijk bestellen. De producten worden dan enkele dagen later bij hen thuis geleverd.

"Shoeby Smart Store"

Shoeby zegt dat het de "Shoeby Smart Store" heeft geopend om klanten simpel en snel te laten shoppen. In de winkel kunnen ze enkel de artikelen – schoenen, kleding en accessoires – bekijken door middel van touchscreens. Ze kunnen dan onmiddellijk hun verlanglijstje bestellen en afrekenen via de aanwezige pin-terminal. Enkele dagen later worden de producten bij hen thuis geleverd.

 

Momenteel zal de winkel open zijn gedurende de normale winkeluren: van maandag tot en met zaterdag, tussen negen uur 's ochtends en zeven uur 's avonds. Het grote streefdoel hier is om de winkel uiteindelijk elke dag van het jaar open te houden.

 

Marks & Spencer achterna

Het idee van Shoeby heeft veel gelijkenissen met de manier waarop Marks & Spencer zijn kledij aan de man brengt in Nederland. Een gedeelte van de collectie van M&S is wel te bezichtigen bij de vestiging in Amsterdam, maar is ook daar enkel online te bestellen.

 

Volgens Laura Wade-Gery, executive director e-commerce multichannel van Marks & Spencer hebben Nederlandse shoppers het idee van online winkelen al volledig omarmd: "Klanten vinden het gemak en comfort van het kopen van kleding op deze wijze prettig", zei ze in april, tijdens de opening van de winkel in Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top