Shoeby opent ‘fysieke webshop’ | RetailDetail

Shoeby opent ‘fysieke webshop’

Shoeby opent ‘fysieke webshop’

In Eindhoven heeft Shoeby een 'fysieke webshop' geopend. De winkel is niet bevoorraad en onbemand, maar klanten kunnen er het online aanbod van Shoeby komen bekijken en onmiddellijk bestellen. De producten worden dan enkele dagen later bij hen thuis geleverd.

"Shoeby Smart Store"

Shoeby zegt dat het de "Shoeby Smart Store" heeft geopend om klanten simpel en snel te laten shoppen. In de winkel kunnen ze enkel de artikelen – schoenen, kleding en accessoires – bekijken door middel van touchscreens. Ze kunnen dan onmiddellijk hun verlanglijstje bestellen en afrekenen via de aanwezige pin-terminal. Enkele dagen later worden de producten bij hen thuis geleverd.

 

Momenteel zal de winkel open zijn gedurende de normale winkeluren: van maandag tot en met zaterdag, tussen negen uur 's ochtends en zeven uur 's avonds. Het grote streefdoel hier is om de winkel uiteindelijk elke dag van het jaar open te houden.

 

Marks & Spencer achterna

Het idee van Shoeby heeft veel gelijkenissen met de manier waarop Marks & Spencer zijn kledij aan de man brengt in Nederland. Een gedeelte van de collectie van M&S is wel te bezichtigen bij de vestiging in Amsterdam, maar is ook daar enkel online te bestellen.

 

Volgens Laura Wade-Gery, executive director e-commerce multichannel van Marks & Spencer hebben Nederlandse shoppers het idee van online winkelen al volledig omarmd: "Klanten vinden het gemak en comfort van het kopen van kleding op deze wijze prettig", zei ze in april, tijdens de opening van de winkel in Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.