Shoeby opent eerste stationswinkel

Shoeby opent eerste stationswinkel
De Nederlandse modeketen Shoeby opent voor het eerst een vestiging op een spoorwegstation. De nieuwe winkel opent over twee weken op het station Rotterdam Centraal.Dat meldt Fashion United. Het gaat om een 120 vierkante meter grote vestiging, die deel uitmaakt van het volledig verbouwde station van de havenstad. Het station werd twee weken geleden heropend. De winkel van Shoeby opent op 12 december de deuren. Het is niet duidelijk of Shoeby ook op andere stations winkels wil gaan openen.

Shoeby beschikt intussen over ongeveer 250 winkels, die zowel in kleinere plaatsen als in winkelcentra in grotere steden te vinden is. Het bedrijf is groot geworden met een reeks eigen merken, waarvan Eksept, Zoï, Cult Edition en Third Republic voor volwassenen en Jilly en Jill en Mitch voor kinderen de bekendste zijn.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top