Shoeby opent eerste stationswinkel | RetailDetail

Shoeby opent eerste stationswinkel

Shoeby opent eerste stationswinkel
De Nederlandse modeketen Shoeby opent voor het eerst een vestiging op een spoorwegstation. De nieuwe winkel opent over twee weken op het station Rotterdam Centraal.Dat meldt Fashion United. Het gaat om een 120 vierkante meter grote vestiging, die deel uitmaakt van het volledig verbouwde station van de havenstad. Het station werd twee weken geleden heropend. De winkel van Shoeby opent op 12 december de deuren. Het is niet duidelijk of Shoeby ook op andere stations winkels wil gaan openen.

Shoeby beschikt intussen over ongeveer 250 winkels, die zowel in kleinere plaatsen als in winkelcentra in grotere steden te vinden is. Het bedrijf is groot geworden met een reeks eigen merken, waarvan Eksept, Zoï, Cult Edition en Third Republic voor volwassenen en Jilly en Jill en Mitch voor kinderen de bekendste zijn.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.