The Sting-broertje Costes opent eigen webshop | RetailDetail

The Sting-broertje Costes opent eigen webshop

The Sting-broertje Costes opent eigen webshop

The Sting-broertje Costes heeft zijn eigen webwinkel geopend. Het merk is ook al aanwezig in verschillende Nederlandse winkelstraten met tien eigen boetieks, waarvan de eerste afgelopen zomer werd geopend in Utrecht.

"Zelfstandig merk"

Om het merk nog bereikbaarder te maken voor een breed publiek is nu dus ook costesfashion.com opgestart. Daar kunnen vier collecties van het merk worden gekocht: het vrouwelijke City Chic, het stoerdere Rebel Luxe, glamoureuze feestkleding van Uptown Glam en Casual Mix. Wie voor 22u zijn bestelling plaatst, mag zijn kleding de volgende dag al verwachten. Bestellingen kunnen ook afgehaald worden in één van de vestigingen van Costes.

 

Ondertussen is Costes volgens stylingdirecteur Bianca Schouten The Sting dan ook volledig ontgroeid en staat het sterk op eigen benen. "Costes is echt een zelfstandig merk geworden. Het merk heeft alleen toevallig dezelfde eigenaar als The Sting", zei ze een tijdje terug aan FashionUnited.

 

20 à 30 filialen tegen eind 2014

Costes is opgericht door Herman Franzen, die ook The Sting oprichtte. Voor de ontwikkeling van het concept van Costes gaf Franzen tien van zijn werknemers vrij spel. Het resultaat was dus het ontstaan van Costes en deze zomer opende het merk zijn eerste eigen boetiek in Utrecht.


Sindsdien gaat het razendsnel, want momenteel heeft Costes ook al filialen in Amsterdam, Hoorn, Alphen aan den Rijn, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle. Tegen het einde van volgend jaar moeten er twintig tot dertig filialen zijn in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.