Supertrash nu toch failliet | RetailDetail

Supertrash nu toch failliet

Supertrash nu toch failliet

Het Nederlandse modebedrijf Supertrash, opgericht door ontwerpster Olcay Gulsen, heeft dan toch het faillissement aangevraagd. Een jaar geleden leek het nog dat het bedrijf gered was dankzij een nieuwe groep investeerders.

 

“Erg pijnlijk”

Gulsen zette een maand geleden nog een stap opzij als CEO van Supertrash, omdat ze meer tijd wilde spenderen aan andere aspecten van haar carrière, waaronder haar optredens op tv. Toen liet de ontwerpster nog optekenen dat 2017 een recordjaar was geweest en dat er geen vuiltje aan de lucht was.

 

Nu is door de aandeelhouders toch het faillissement aangevraagd. “Ik vind het heel erg pijnlijk, het is mijn levenswerk. Maar vooral heel erg heel pijnlijk voor iedereen die betrokken is en alle medewerkers. Het is voor mij wel een beetje een zwarte dag”, zei Gulsen aan RTL Boulevard. Ze geeft ook toe dat het al een tijdje slecht ging met het bedrijf, maar ze hoopte toch dat het dieptepunt al was bereikt en dat Supertrash opnieuw op het juiste pad was. “En ik besefte me wel degelijk dat ik niet het juiste persoon was om het bedrijf te leiden.”

 

Doorstart?

Volgens Gulsen werd de ondergang van het bedrijf in 2015 ingezet, toen de retailtak in eigen beheer kwam. "De grootste fout is geweest dat we zonder extra werkkapitaal een winkelorganisatie hebben overgenomen. Dat is een inschattingsfout geweest", vertelde ze aan BNR Nieuwsradio.

 

Alle hoop wordt nu gezet op een mogelijke doorstart, maar die optie wordt pas bekeken wanneer de curator het bedrijf heeft kunnen doorlichten. Bij Supertrash werken 150 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.