Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom | RetailDetail

Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom

Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom

Het Amerikaanse kledingmerk Tommy Hilfiger heeft in Amsterdam een digitale showroom geopend voor zijn zakelijke klanten. Zo moet het voor hen eenvoudiger en goedkoper worden om collecties van het merk samen te stellen.

Plaatsbesparing

Tot nu moesten klanten steeds naar de showrooms van Tommy Hilfiger gaan, om daar uit alle rekken de kleding te kiezen die ze willen verkopen in hun winkel. Dat is een zeer tijdrovend proces en een volledige collectie van Tommy Hilfiger neemt nu in Amsterdam meerdere verdiepingen in. Met de digitale showroom wordt dat teruggeschroefd naar één kamer met een grote vergadertafel.

 

In die kamer bevindt zich een groot touchscreen en verschillende andere schermen, waarmee zakelijke klanten eenvoudig door de collectie kunnen gaan om de juiste stukken uit te kiezen. Klanten hebben daarnaast ook iPads ter beschikking, waarop ze alles kunnen meevolgen.

 

Winkel van de toekomst

"Aan dit systeem, dat we binnenshuis hebben ontwikkeld, hebben we twee jaar gewerkt. We brengen de tijdsbesteding aan dit proces terug tot 25 procent, maar we besparen ook fysieke ruimte. En we hoeven geen samples meer te maken voor onze dertig à veertig showrooms wereldwijd: één exemplaar voor de fotograaf volstaat. De digitale kopiën gaan vervolgens in de Oracle-database. De tijd die we besparen, gaan we aan onze klanten besteden", zegt CEO Daniel Grieder.

 

Amsterdam krijgt als eerste de nieuwe showroom, binnen twee à drie jaar moeten alle showrooms op deze manier werken. Daarnaast belooft Grieder dat ze binnen de twaalf maanden 'de winkel van de toekomst' zullen lanceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.