Toms opent kantoor en webwinkel in Nederland | RetailDetail

Toms opent kantoor en webwinkel in Nederland

Toms opent kantoor en webwinkel in Nederland

Het Amerikaanse schoenenbedrijf Toms gaat een nieuw hoofdkantoor openen in Amsterdam. Dat moet de net geopende webwinkel van het merk ondersteunen, waar Nederlandse klanten sinds kort schoenen en zonnebrillen van het merk kunnen kopen.

Tien miljoen schoenen

De nieuwe webwinkel, onder de naam Shoptoms.nl, werd vorige week gelanceerd en is tot de nok gevuld met schoenen en brillen van het Amerikaanse merk dat in 2006 werd opgericht. Naast Nederland heeft het bedrijf ook een online winkel in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Canada en Australië. Verder worden de schoenen ook in winkels verkocht in meer dan dertig landen wereldwijd.

 

Dankzij het One for One-principe heeft Toms ook al tien miljoen schoenen geschonken aan arme kinderen en 150.000 kinderen met een slecht zicht geholpen. Dat principe houdt in dat per verkocht paar schoenen op de webwinkel, een paar schoenen word geschonken aan een kind uit een ontwikkelingsland. Bij de aankoop van een zonnebril schenkt Toms geld dat wordt gebruikt om het zicht van een kind te verbeteren via een bril of zelfs een operatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.