Topshop opent eerste Europese flagship in Amsterdam | RetailDetail

Topshop opent eerste Europese flagship in Amsterdam

Topshop opent eerste Europese flagship in Amsterdam

Morgen opent de Britse winkelketen Topshop zijn eerste flagshipstore op het Europese vasteland. De winkel aan de Kalverstraat beslaat zowat 1.200 m².

Exclusieve collectie

De winkel bestaat uit drie verdiepingen: twee ervan zullen gewijd zijn aan de collecties van Topshop voor vrouwen, terwijl op de derde etage de herencollectie van Topman wordt verkocht.

 

Het is de eerste eigen winkel van Topshop in Nederland, dat zijn collecties wel al een tijdje verkoopt in een shop-in-shop bij De Bijenkorf. In het Verenigd Koninkrijk heeft de keten meer dan 300 winkels. Daarnaast heeft het nog eens ongeveer 140 franchisezaken in veertig landen.

 

Voor de winkel in Amsterdam werd een collectie van vijf items voor Topman ontworpen, die enkel te koop zijn in het filiaal aan de Kalverstraat. Dat label, dat exclusief voor mannen verkoopt, heeft meer dan 250 winkels in het Verenigd Koninkrijk en 150 franchisewinkels in dertig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.