Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf | RetailDetail

Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf

Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf

De Britse retailketens Topshop en Topman keren terug naar Nederland. Beide formules krijgen vanaf begin september een shop-in-shop bij de Bijenkorf-vestiging in Amsterdam.

Tweede kans voor Topshop

Het is de tweede keer dat de ketens de oversteek naar de andere kant van de Noordzee maken: twee jaar geleden sloot de onderneming al een overeenkomst met de modeketen SPRMRKT. Dit experiment werd echter al na een jaar beëindigd wegens tegenvallende resultaten.

 

Vanaf 2 september krijgen de ketens toch een nieuwe kans in Nederland. Topshop krijgt 150 m² op de eerste verdieping van het pand aan de Dam in Amsterdam, terwijl Topman met 140 m² op de begane grond komt te zitten.

 

Al in dertig andere landen

"Voor ons is het een volstrekt natuurlijke ontwikkeling om deze stap te zetten. We zien er naar uit om onze Britse stijl naar Nederland te brengen", laat een woordvoerder van Topshop weten.


Topshop is nationaal en internationaal zeer succesvol met betaalbare kleding. De keten heeft in eigen land meer dan vijfhonderd winkels, terwijl het bedrijf op franchisebasis actief is in dertig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.