Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf | RetailDetail

Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf

Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf

De Britse retailketens Topshop en Topman keren terug naar Nederland. Beide formules krijgen vanaf begin september een shop-in-shop bij de Bijenkorf-vestiging in Amsterdam.

Tweede kans voor Topshop

Het is de tweede keer dat de ketens de oversteek naar de andere kant van de Noordzee maken: twee jaar geleden sloot de onderneming al een overeenkomst met de modeketen SPRMRKT. Dit experiment werd echter al na een jaar beëindigd wegens tegenvallende resultaten.

 

Vanaf 2 september krijgen de ketens toch een nieuwe kans in Nederland. Topshop krijgt 150 m² op de eerste verdieping van het pand aan de Dam in Amsterdam, terwijl Topman met 140 m² op de begane grond komt te zitten.

 

Al in dertig andere landen

"Voor ons is het een volstrekt natuurlijke ontwikkeling om deze stap te zetten. We zien er naar uit om onze Britse stijl naar Nederland te brengen", laat een woordvoerder van Topshop weten.


Topshop is nationaal en internationaal zeer succesvol met betaalbare kleding. De keten heeft in eigen land meer dan vijfhonderd winkels, terwijl het bedrijf op franchisebasis actief is in dertig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Jeansketen Lake Side failliet verklaard

22/02/2018

Alle 28 winkels van de modeketen Lake Side zijn failliet verklaard. Zo komt waarschijnlijk een einde aan een bedrijf dat zes jaar geleden nog meer dan zeventig winkels had. De curator wil wel werk maken van een doorstart.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

Back to top