Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf | RetailDetail

Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf

Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf

De Britse retailketens Topshop en Topman keren terug naar Nederland. Beide formules krijgen vanaf begin september een shop-in-shop bij de Bijenkorf-vestiging in Amsterdam.

Tweede kans voor Topshop

Het is de tweede keer dat de ketens de oversteek naar de andere kant van de Noordzee maken: twee jaar geleden sloot de onderneming al een overeenkomst met de modeketen SPRMRKT. Dit experiment werd echter al na een jaar beëindigd wegens tegenvallende resultaten.

 

Vanaf 2 september krijgen de ketens toch een nieuwe kans in Nederland. Topshop krijgt 150 m² op de eerste verdieping van het pand aan de Dam in Amsterdam, terwijl Topman met 140 m² op de begane grond komt te zitten.

 

Al in dertig andere landen

"Voor ons is het een volstrekt natuurlijke ontwikkeling om deze stap te zetten. We zien er naar uit om onze Britse stijl naar Nederland te brengen", laat een woordvoerder van Topshop weten.


Topshop is nationaal en internationaal zeer succesvol met betaalbare kleding. De keten heeft in eigen land meer dan vijfhonderd winkels, terwijl het bedrijf op franchisebasis actief is in dertig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.