Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf

Topshop sluit exclusieve deal met Bijenkorf

De Britse retailketens Topshop en Topman keren terug naar Nederland. Beide formules krijgen vanaf begin september een shop-in-shop bij de Bijenkorf-vestiging in Amsterdam.

Tweede kans voor Topshop

Het is de tweede keer dat de ketens de oversteek naar de andere kant van de Noordzee maken: twee jaar geleden sloot de onderneming al een overeenkomst met de modeketen SPRMRKT. Dit experiment werd echter al na een jaar beëindigd wegens tegenvallende resultaten.

 

Vanaf 2 september krijgen de ketens toch een nieuwe kans in Nederland. Topshop krijgt 150 m² op de eerste verdieping van het pand aan de Dam in Amsterdam, terwijl Topman met 140 m² op de begane grond komt te zitten.

 

Al in dertig andere landen

"Voor ons is het een volstrekt natuurlijke ontwikkeling om deze stap te zetten. We zien er naar uit om onze Britse stijl naar Nederland te brengen", laat een woordvoerder van Topshop weten.


Topshop is nationaal en internationaal zeer succesvol met betaalbare kleding. De keten heeft in eigen land meer dan vijfhonderd winkels, terwijl het bedrijf op franchisebasis actief is in dertig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top