vanHaren ook in 2014 in stijgende lijn | RetailDetail

vanHaren ook in 2014 in stijgende lijn

vanHaren ook in 2014 in stijgende lijn

Schoenketen vanHaren heeft in 2014 zijn stijgende lijn kunnen doortrekken. Met de verkoop van 6,44 miljoen paar schoenen, 316.000 meer dan een jaar geleden, heeft vanHaren ook een record gevestigd.

"Uitermate tevreden"

De omzet steeg met 7,8 procent naar 150,2 miljoen euro in 2014. "Het goede jaarresultaat bevestigt opnieuw onze koers. Gezien het veranderende retaillandschap zijn wij met deze ontwikkeling uitermate tevreden", aldus directeur Krein Bons. "Deze positieve ontwikkeling is te danken aan het tijdig inspelen op de veranderende consument", klinkt het nog.

 

Vanaf maart 2015 voegt vanHaren daar met 'Bestellen & ophalen' nog een dienst aan toe, die het voor klanten mogelijk maakt om schoenen online te bestellen en in de winkel op te halen. Ook Belgische klanten zullen vanaf maart online kunnen bestellen.

 

VanHaren opende in 2014 vier nieuwe filialen en vernieuwde acht andere winkels. In 2015 zullen er nog eens 13 vestigingen gemoderniseerd worden.

 

Ook groei bij moederbedrijf

Het Duitse moederbedrijf van vanHaren, de Deichmann groep, heeft in 2014 172 miljoen paar schoenen verkocht. Dat zijn er vijf miljoen meer dan een jaar geleden. De omzet was met 4,9 miljard euro de hoogste in zijn bestaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.