Vendis Capital koopt Noppies | RetailDetail

Vendis Capital koopt Noppies

Vendis Capital koopt Noppies

Het Belgische investeringsfonds Vendis Capital heeft de beugel opengetrokken en het Nederlandse Noppies, specialist in babymode en zwangerschapskleding, gekocht. Daarbij stelt het ook meteen een nieuwe CEO aan.

 

Derde investering dit jaar

De huidige CEO Maarten Millenaar zal zich terugtrekken en wordt vervangen door Anne-Gien Haan. Zij heeft al ervaring bij Unilever, Hema en Noosa en moet Noppies in een volgende groeifase leiden.

 

“De overname van Noppies illustreert onze beleggingsstrategie perfect; het is een toonaangevend merk in een aantrekkelijke nichemarkt, goed gepositioneerd voor verdere groei. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking en zijn uitermate blij Noppies als nieuw lid van de Vendis-familie van consumentenbedrijven te mogen verwelkomen”, aldus Vincent Braams, partner bij Vendis Capital.

 

“Net als voor oprichter Norbert Mutsaerts was Noppies voor mij als een kind. Ik ben dan ook blij dat Vendis Capital het overneemt en een volgende groeifase mogelijk maakt. We hebben aanzienlijk vertrouwen in Vendis Capital, ondersteund door haar ervaring in de consumentensector”, voegt huidig CEO Maarten Millenaar daar aan toe.

 

Noppies is al de twaalfde investering van Vendis Capital sinds de oprichting en het is de derde investering dit jaar. Eerder investeerde het ook al in merken als Petrol Industries en optiekketen Eyes + More.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.