Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af

Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af
De herpositionering van Schoenenreus levert betere omzetten en hogere marges op. De winkelketen rolt op dit moment de vernieuwde formule uit waarbij de schoenen anders gegroepeerd staan en mode heeft plaatsgemaakt voor sportkleding en -schoenen.Dat zegt investeerder Paul Schouwenaar, die samen met zijn compagnon Eric Companjen sinds februari eigenaar is van de winkelketen, in BN/De Stem. De 45 jaar oude formule heeft 211 winkels. De nieuwe eigenaren kunnen zich honderd procent richten op de formule, die in samenwerking met de zittende directie werd vernieuwd. Daarbij staan schoenen nu niet meer op maat, maar inclusief de dozen op stijl gegroepeerd.

Daarnaast is alle mode uit de winkel gegooid om plaats te maken voor sportkleding en -schoenen. "Met mode kunnen we het verschil niet maken. Die markt is al helemaal vergeven", stelt Paul Schouwenaar. Volgens directeur René de Lege biedt de nieuwe aansturing van het bedrijf mogelijkheden om sneller en beter te reageren op de actualiteit. "We voegen iedere maand een nieuw aanbod toe aan de artikelen in onze winkels. Als discounter wil je niet te veel in de opruiming zitten, want onze prijzen liggen al op de bodem van de markt."

Vanwege die positionering is verzending en retourgave vanuit de webwinkel niet gratis bij Schoenenreus. Gratis staat volgens Schouwenaar zo'n beetje synoniem voor "heel veel bestellingen die net zo makkelijk weer worden teruggestuurd". "Het is killing voor je rendement. We zoeken het liever in service tussen winkel en webshop, wat betreft bestellen en ophalen", zegt hij in de krant.
Tags: