Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af | RetailDetail

Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af

Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af
De herpositionering van Schoenenreus levert betere omzetten en hogere marges op. De winkelketen rolt op dit moment de vernieuwde formule uit waarbij de schoenen anders gegroepeerd staan en mode heeft plaatsgemaakt voor sportkleding en -schoenen.Dat zegt investeerder Paul Schouwenaar, die samen met zijn compagnon Eric Companjen sinds februari eigenaar is van de winkelketen, in BN/De Stem. De 45 jaar oude formule heeft 211 winkels. De nieuwe eigenaren kunnen zich honderd procent richten op de formule, die in samenwerking met de zittende directie werd vernieuwd. Daarbij staan schoenen nu niet meer op maat, maar inclusief de dozen op stijl gegroepeerd.

Daarnaast is alle mode uit de winkel gegooid om plaats te maken voor sportkleding en -schoenen. "Met mode kunnen we het verschil niet maken. Die markt is al helemaal vergeven", stelt Paul Schouwenaar. Volgens directeur René de Lege biedt de nieuwe aansturing van het bedrijf mogelijkheden om sneller en beter te reageren op de actualiteit. "We voegen iedere maand een nieuw aanbod toe aan de artikelen in onze winkels. Als discounter wil je niet te veel in de opruiming zitten, want onze prijzen liggen al op de bodem van de markt."

Vanwege die positionering is verzending en retourgave vanuit de webwinkel niet gratis bij Schoenenreus. Gratis staat volgens Schouwenaar zo'n beetje synoniem voor "heel veel bestellingen die net zo makkelijk weer worden teruggestuurd". "Het is killing voor je rendement. We zoeken het liever in service tussen winkel en webshop, wat betreft bestellen en ophalen", zegt hij in de krant.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.

Einde verhaal voor sportwebwinkel Athleteshop

02/07/2018

Sportwebwinkel Athleteshop heeft het faillissement aangevraagd. Al sinds begin dit jaar kwamen veel klachten binnen over te late en slechte leveringen, en nu zouden ook verschillende leveranciers de samenwerking hebben stopgezet.