Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af

Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af
De herpositionering van Schoenenreus levert betere omzetten en hogere marges op. De winkelketen rolt op dit moment de vernieuwde formule uit waarbij de schoenen anders gegroepeerd staan en mode heeft plaatsgemaakt voor sportkleding en -schoenen.Dat zegt investeerder Paul Schouwenaar, die samen met zijn compagnon Eric Companjen sinds februari eigenaar is van de winkelketen, in BN/De Stem. De 45 jaar oude formule heeft 211 winkels. De nieuwe eigenaren kunnen zich honderd procent richten op de formule, die in samenwerking met de zittende directie werd vernieuwd. Daarbij staan schoenen nu niet meer op maat, maar inclusief de dozen op stijl gegroepeerd.

Daarnaast is alle mode uit de winkel gegooid om plaats te maken voor sportkleding en -schoenen. "Met mode kunnen we het verschil niet maken. Die markt is al helemaal vergeven", stelt Paul Schouwenaar. Volgens directeur René de Lege biedt de nieuwe aansturing van het bedrijf mogelijkheden om sneller en beter te reageren op de actualiteit. "We voegen iedere maand een nieuw aanbod toe aan de artikelen in onze winkels. Als discounter wil je niet te veel in de opruiming zitten, want onze prijzen liggen al op de bodem van de markt."

Vanwege die positionering is verzending en retourgave vanuit de webwinkel niet gratis bij Schoenenreus. Gratis staat volgens Schouwenaar zo'n beetje synoniem voor "heel veel bestellingen die net zo makkelijk weer worden teruggestuurd". "Het is killing voor je rendement. We zoeken het liever in service tussen winkel en webshop, wat betreft bestellen en ophalen", zegt hij in de krant.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7 procent gestegen en met 9 procent na wisselkoersen. Dat is lager dan de verwachtingen.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top