Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af | RetailDetail

Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af

Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af
De herpositionering van Schoenenreus levert betere omzetten en hogere marges op. De winkelketen rolt op dit moment de vernieuwde formule uit waarbij de schoenen anders gegroepeerd staan en mode heeft plaatsgemaakt voor sportkleding en -schoenen.Dat zegt investeerder Paul Schouwenaar, die samen met zijn compagnon Eric Companjen sinds februari eigenaar is van de winkelketen, in BN/De Stem. De 45 jaar oude formule heeft 211 winkels. De nieuwe eigenaren kunnen zich honderd procent richten op de formule, die in samenwerking met de zittende directie werd vernieuwd. Daarbij staan schoenen nu niet meer op maat, maar inclusief de dozen op stijl gegroepeerd.

Daarnaast is alle mode uit de winkel gegooid om plaats te maken voor sportkleding en -schoenen. "Met mode kunnen we het verschil niet maken. Die markt is al helemaal vergeven", stelt Paul Schouwenaar. Volgens directeur René de Lege biedt de nieuwe aansturing van het bedrijf mogelijkheden om sneller en beter te reageren op de actualiteit. "We voegen iedere maand een nieuw aanbod toe aan de artikelen in onze winkels. Als discounter wil je niet te veel in de opruiming zitten, want onze prijzen liggen al op de bodem van de markt."

Vanwege die positionering is verzending en retourgave vanuit de webwinkel niet gratis bij Schoenenreus. Gratis staat volgens Schouwenaar zo'n beetje synoniem voor "heel veel bestellingen die net zo makkelijk weer worden teruggestuurd". "Het is killing voor je rendement. We zoeken het liever in service tussen winkel en webshop, wat betreft bestellen en ophalen", zegt hij in de krant.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.