Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af

Vernieuwing Schoenenreus werpt vruchten af
De herpositionering van Schoenenreus levert betere omzetten en hogere marges op. De winkelketen rolt op dit moment de vernieuwde formule uit waarbij de schoenen anders gegroepeerd staan en mode heeft plaatsgemaakt voor sportkleding en -schoenen.Dat zegt investeerder Paul Schouwenaar, die samen met zijn compagnon Eric Companjen sinds februari eigenaar is van de winkelketen, in BN/De Stem. De 45 jaar oude formule heeft 211 winkels. De nieuwe eigenaren kunnen zich honderd procent richten op de formule, die in samenwerking met de zittende directie werd vernieuwd. Daarbij staan schoenen nu niet meer op maat, maar inclusief de dozen op stijl gegroepeerd.

Daarnaast is alle mode uit de winkel gegooid om plaats te maken voor sportkleding en -schoenen. "Met mode kunnen we het verschil niet maken. Die markt is al helemaal vergeven", stelt Paul Schouwenaar. Volgens directeur René de Lege biedt de nieuwe aansturing van het bedrijf mogelijkheden om sneller en beter te reageren op de actualiteit. "We voegen iedere maand een nieuw aanbod toe aan de artikelen in onze winkels. Als discounter wil je niet te veel in de opruiming zitten, want onze prijzen liggen al op de bodem van de markt."

Vanwege die positionering is verzending en retourgave vanuit de webwinkel niet gratis bij Schoenenreus. Gratis staat volgens Schouwenaar zo'n beetje synoniem voor "heel veel bestellingen die net zo makkelijk weer worden teruggestuurd". "Het is killing voor je rendement. We zoeken het liever in service tussen winkel en webshop, wat betreft bestellen en ophalen", zegt hij in de krant.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top