VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017

VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017

VF Corp. - dat kledingmerken als North Face, Kipling, Timberland, Vans en Wrangler overkoepelt – wil zijn omzet de komende vijf jaar met 60% opdrijven tot 17,3 miljard dollar, tegen de huidige wisselkoers zowat 13,4 miljard euro. Het bedrijf is daarmee één van de weinige dat zich nog aan prognoses waagt.

80% autonome groei

Met de doelstelling wil VF zijn expansie van de voorbije jaren bestendigen. Sinds 2008 is de verkoop van het concern immers al gestegen van 7,64 miljard dollar (5,76 miljard euro tegen de huidige wisselkoers) naar 10,9 miljard dollar (8,22 miljard euro), een toename met 42%.


De voorgenomen groei houdt overigens rekening met de omzet die kan worden behaald via acquisities van bijkomende merken. De gemiddelde gebudgetteerde groei zal voor 80% bestaan uit een autonome toename van de omzet en voor 20% uit externe toevoeging via acquisities.


Ook de voorbije jaren kocht VF al merken op om zijn groeiambitie te verwezenlijken. Zo kreeg het in 2000 de controle over North Face, toen dat bedrijf failliet ging. Vandaag is het uitgegroeid tot het uithangbord van de groep. VF Corp. verwacht dat het verkoopcijfer voor dit merk de komende vijf jaar zal klimmen van 1,9 miljard (1,4 miljard euro) naar 3,3 miljard dollar (2,5 miljard euro).


Focus op directe verkoop

“We willen een leider zijn in innovatie, geografisch uitbreiden en onze directe verkoop aan de consument verhogen. Als we dat kunnen, zijn we klaar voor het volgende hoofdstuk in onze lange en succesvolle geschiedenis”, liet topman Eric Wiseman optekenen bij de voorstelling van de groeiambities op een informatiemoment voor investeerders.


VF verwacht dat tegen het boekjaar 2017 een kwart van de omzet wordt gerealiseerd via directe verkoop. Vorig jaar stond de aanwijzer al op 21%. Voorts zal het eigen winkelnetwerk tegen dan stijgen tot 1.775 verkooppunten, 645 meer dan nu. VF verkoopt daarnaast ook via grootwarenhuizen. (JVG)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top