Victor Herrero, ex-Inditex, vervangt CEO Guess | RetailDetail

Victor Herrero, ex-Inditex, vervangt CEO Guess

Victor Herrero, ex-Inditex, vervangt CEO Guess

Victor Herrero, het voormalige hoofd van de regio Asia Pacific bij Inditex, gaat vanaf augustus Paul Marciano vervangen als CEO van Guess. Marciano wordt op zijn beurt hoofd van de raad van bestuur en blijft ook creatief hoofd van het bedrijf.

Resultaten verbeteren

Tot nu toe was Maurice Marciano, broer van Paul en co-oprichter, voorzitter van de raad van bestuur. Sinds de oprichting van het bedrijf hebben ze vrijwel altijd de rol van CEO gedeeld, maar sinds 2007 stond Paul Marciano alleen aan het hoofd. Nu komt er dus voor het eerste een andere naam als topman.

 

Herrero krijgt als opdracht de resultaten van Guess terug de hoogte in te trekken, want in het eerste kwartaal bleven die onder de verwachtingen van analisten. Dat was voor een groot stuk te wijten aan lagere verkopen in Noord-Amerika. Ook voor het huidige kwartaal zegt Guess lagere resultaten te zullen halen dan werd voorspeld door de analisten.

 

Het Italo-Amerikaanse jeansmerk, dat volgend jaar zijn 35e verjaardag viert, ondervindt de laatste jaren veel concurrentie van fast fashion-merken zoals Zara, H&M en Forever 21. Sinds vorig jaar is het jeansmerk wel flink bezig met expansie in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.