WE Fashion investeert 15 miljoen in omnichannel | RetailDetail

WE Fashion investeert 15 miljoen in omnichannel

WE Fashion investeert 15 miljoen in omnichannel

WE Fashion gaat de komende jaren circa 15 miljoen euro investeren in "betere klantenbinding en digitale innovatie" om zo haar omnichannel-strategie te versterken. 

"Snellere groei dan de markt"

"Onze omnichannel-strategie werpt vruchten af", zo zegt Joris Aperghis, sinds begin dit jaar CEO van WE Fashion. "We investeerden het afgelopen jaar aanzienlijk in marketing, communicatie, merkbeleving en het succesvolle 'WE is ME'-programma voor klantenbinding. Dit zowel in ons winkelnetwerk als voor het digitaal verkoopsplatform. Onze collecties voor kinderen werden uitgebreid met een volwaardig aanbod."

 

Door deze aanpak groeit WE Fashion in zijn thuismarkt Nederland naar eigen zeggen "sneller dan de markt. De meest succesvolle ingrepen willen we het komende jaar in België doorzetten om ons groeiverhaal ook hier te versterken", gaat Aperghis voort.

 

Al gaat dat wel gepaard met een "structurele aanpassing in de Belgische organisatie. Zo heeft WE Fashion de intentie om het team van mensen dat zorgt voor de aankleding van de etalages te decentraliseren en toe te voegen aan de teams in de winkels." Daardoor komen vijf banen op de tocht te staan.

 

Investering van 15 miljoen euro

Tegelijk kondigt de groep ook een investering aan van circa 15 miljoen euro in betere klantenbinding en digitale innovatie in België en Nederland. Zo wil WE Fashion nog sterker inspelen op het snel veranderende winkelgedrag van klanten, dat zich meer en meer verplaatst van de fysieke winkelstraat naar online shopping.

 

WE Fashion telt 230 winkels en 2.500 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland. Het internationale distributiecentrum en het hoofdkantoor van de groep zijn gevestigd in Utrecht. Eerder dit jaar gingen bij WE Fashion in Nederland 81 banen voor de bijl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.