WE maakt mooie sprong in Nederland

WE maakt mooie sprong in Nederland

WE maakt mooie sprong in Nederland

De Nederlandse winkels van modeketen WE hebben in de eerste helft van dit jaar een sprong gemaakt van 10%. Het is de grootste groei voor het bedrijf in jaren, te danken aan de nieuwe strategie die het bedrijf sinds begin vorig jaar volgt.

Meer geld naar marketing

Die strategie houdt in dat WE nu kiest om te concurreren binnen een hoger segment van de markt. Daarnaast wordt er meer geld uitgegeven aan marketing, zoals onder andere blijkt uit de samenwerking met topmodel Doutzen Kroes.

 

Ook de internetverkoop maakt deel uit van de nieuwe strategie: “Online is voor ons ook een onderzoeksinstrument”, aldus CEO Joris Asperghis in het FD. “We weten door internet veel meer van onze klanten.” Die kennis wordt nog verder uitgebreid door de klantenkaart die sinds anderhalf jaar in gebruik is en die momenteel al door twee miljoen klanten wordt gebruikt.

 

Geen nieuwe markten

WE werkt ook aan een nieuwe look voor zijn winkels, waarvan er vandaag twee de deuren openen: in Enschede en in het Duitse Oberhausen. “Het is goed mogelijk dat de nieuwe generatie winkels er zo uit zal zien”, zegt Aperghis. “Wij geloven in het voortbestaan van winkels. Mode is bij uitstek een impulsproduct, waarbij je verleid kan worden.”

 

Voorlopig is er in de andere zes landen waar WE actief is, onder andere België en Duitsland, nog geen sprake van een grote groei. Dat is voornamelijk omdat de keten zich eerst heeft geconcentreerd op groei in Nederland. Er zijn ook geen plannen om binnenkort nog nieuwe markten aan te snijden, omdat WE gelooft nog genoeg te kunnen groeien in de huidige markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.