Wehkamp.nl in nieuw jasje, lanceert eigen label | RetailDetail

Wehkamp.nl in nieuw jasje, lanceert eigen label

Wehkamp.nl in nieuw jasje, lanceert eigen label

Wehkamp.nl is in een nieuw jasje gestoken en heeft er ook nog een eigen online magazine bijgekregen. De online retailer gaat duidelijk voor de vernieuwing, want ook het assortiment is uitgebreid, onder meer met een eigen modemerk.

Magazine moet inspiratie bieden

De nieuwe look van Wehkamp.nl heeft meer aandacht voor video, zowel op de homepage als bij de producten. Zo kunnen consumenten meer info krijgen over de lengte en de pasvorm van een kledingstuk.

 

Het nieuwe magazine moet klanten dan weer inspiratie geven en moet klanten helpen om hun gading te vinden tussen de vele kledingstukken op de website. "Nederlandse vrouwen vinden mode leuk, maar niet super belangrijk. Er zijn maar weinig vrouwen die echt weten wat bij hen past. Veel vrouwen zijn onzeker en zoekende. Redactionele content kan hen helpen," zegt Puck Landewe, eindredacteur van het magazine aan fashionunited. Het is voor merken niet mogelijk om een plekje te kopen in het magazine.

 

"Ik ben naast vrouwen gaan zitten om te kijken hoe ze shoppen. Een groot aantal vrouwen bleek te selecteren op de laagste prijs. Zo zien ze bepaalde merken nooit. Daarom hebben we in het magazine een mix van merken als Filippa K en Mango", zegt Landewe in verband met de inhoud van het magazine.

 

Eigen collectie

Vandaag maakte Wehkamp.nl ook bekend dat het een eigen lijn gaat lanceren met de naam Whkmp's Own. De collectie bestaat uit honderd artikels, zoals leren jacks, vesten en riemen. De prijzen variëren van 19,95 euro tot 269,95 euro.

 

Het wordt nu wel duidelijk waarom Wehkamp.nl gestart is met de bouw van wat het zelf "het grootste geautomatiseerde distributiecentrum ter wereld" noemt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.

Einde verhaal voor sportwebwinkel Athleteshop

02/07/2018

Sportwebwinkel Athleteshop heeft het faillissement aangevraagd. Al sinds begin dit jaar kwamen veel klachten binnen over te late en slechte leveringen, en nu zouden ook verschillende leveranciers de samenwerking hebben stopgezet.