Winst luxeholding Kering daalt | RetailDetail

Winst luxeholding Kering daalt

Winst luxeholding Kering daalt

In de eerst helft van het financiële jaar is de nettowinst van luxegroep Kering met bijna vijf procent gedaald naar 555 miljoen euro. De omzet steeg wel met 1,5 procent.

Grote daling omzet sportsegment

De totale omzet van Kering in de eerste zes maanden kwam uit op 4,75 miljard euro, een stijging van 1,5 procent ten opzichte van de 4,68 miljard euro van een jaar eerder. De vergelijkbare omzetgroei, zonder wisselkoerseffecten, kwam zelfs uit op 4 procent voor de eerste helft van het jaar. In het eerste kwartaal was er een omzetgroei van 4,1 procent, in het tweede kwartaal van 4 procent.

 

De luxedivisie van Kering, met daarin merken als Gucci en Saint Laurent, groeide met 4,9 procent naar 3,23 miljard euro. De sportdivisie daarentegen daalde met 5,6 procent naar 1,49 miljard euro. Vooral bij Puma was de omzetdaling groot: dat merk verloor 6 procent omzet en kwam uit op 1,39 miljard euro. De vergelijkbare omzet van Puma groeide wel licht met 0,1 procent.

 

Overname Ulysse Nardin

Kering maakte vandaag ook bekend het Zwitserse horlogemerk Ulysse Nardin te hebben overgenomen. De overname moet wel nog goedgekeurd worden en zal pas in de tweede helft van dit jaar volledig afgerond worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.