Winst van Mango in 2013 flink gestegen | RetailDetail

Winst van Mango in 2013 flink gestegen

Winst van Mango in 2013 flink gestegen

Het Spaanse modemerk Mango heeft het boekjaar 2013 afgesloten met een omzet van 1,85 miljard euro, een stijging van 9 procent ten opzichte van 2012. 83 procent van die omzet haalde het op buitenlandse markten.

Uitbreiding megastores

Ook de winst steeg met 9% naar 120,5 miljoen euro, ondanks de enorme investeringen die Mango vorig jaar deed in nieuwe winkels waarin het verschillende merken, zoals Mango Kids, H.E. by Mango en Mango Touch, samenbracht onder één dak. Het concept van de megastores werd in 2013 geïntroduceerd en ook in 2014 wil Mango het aantal uitbreiden.

 

De online omzet van Mango in 2013 groeide 77% naar 124 miljoen euro, goed voor 6,7 procent van de totale omzet. Momenteel is Mango al online aanwezig in 64 landen (op een totaal van 105 markten) en in 2014 wil het uitbreiden naar Australië en verschillende Latijns-Amerikaanse markten.

 

Ook volgend jaar wil Mango ongeveer 300 miljoen euro investeren, vooral in het openen van nieuwe winkels en het renoveren van bepaalde filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.