Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen | RetailDetail

Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen

Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen
Facebook

Philippe Hes is een van de investeerders in de nieuwe groep die zich achter de doorstart van modeketen Witteveen heeft gezet. Hij is de zoon van modeondernemer Lex Hes, die eigenaar was van modeketen Skooter.

Investeren in voorraden en online

Hes maakt zo deel uit van Witteveen Retail, de groep investeerders die onlangs door de curator van Witteveen Mode werd uitgekozen om werk te maken van de doorstart van de failliete keten. “Het is duidelijk dat er in Witteveen geïnvesteerd zal moeten worden”, aldus Hes aan het FD. “De eerste investeringen zullen vooral gedaan worden in de nieuwe collectie en dus in het op orde brengen van de voorraden. Op korte termijn zullen ook investeringen worden gedaan in de online omgeving van Witteveen en in een later stadium ook in de winkels en in de marketing hiervan.”

 

Het oprichtingskapitaal van 250.000 euro werd ondertussen ondergebracht in Victory & Dreams Holding, waar Hes bestuurder is. Die holding heeft als dochterbedrijf ook Vidrea Retail, dat begin dit jaar nog de winkels van Charles Vögele overnam. De aandeelhouders van Victory & Dreams zijn volgens Hes ook voor een deel de investeerders van Witteveen, maar ze willen voorlopig anoniem blijven.

 

Mogelijk is ook Lex Hes als investeerder betrokken bij Witteveen, maar volgens zijn zoon heeft hij er geen operationele functie. Dat is wel het geval bij Charles Vögele. Lex Hes was eerder ook al eigenaar van Skooter, maar die modeketen ging in 2014 failliet. Het is ook niet duidelijk over Barbara van Kolfschoten, de vroegere mede-eigenaar die nu als interim-directeur aan de slag is bij Witteveen, ook financieel betrokken is bij de doorstart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.