Neckermann ziet voorlopig af van beursgang

Het online warenhuis Neckermann.com ziet voorlopig af van een beursgang. Topman Kurt Staelens van de onderneming, die recent stevig reorganiseerde, rekent er niet op dat de beursgang voor 2013 zal plaatsvinden. Het bedrijf wil nu eerst de vruchten plukken van de recent uitgevoerde operatie en de weg vinden naar een dubbelcijferige groei.

 

Neckermann.com is sinds 2007 in handen van investeerder Sun Capital. Het bedrijf zegt sneller te groeien dan de markt voor webaankopen in Nederland. Naar schatting boekte het bedrijf in 2009 een omzet van 250 miljoen euro in Nederland en België. De totale groepsomzet van Neckermann, dat vooral ook op de Duitse thuismarkt groot is, bedraagt 1,3 miljard euro.

 

Voor Nederland liggen er mogelijkheden in samenwerking met zusterbedrijven die ook eigendom zijn van Sun Capital. De investeerder kocht nog niet zo lang geleden de warenhuizen van V&D en de bijbehorende restaurants van La Place. Volgens Staelens is het interessant naar die kansen te kijken.

Het online warenhuis Neckermann.com ziet voorlopig af van een beursgang. Topman Kurt Staelens van de onderneming, die recent stevig reorganiseerde, rekent er niet op dat de beursgang voor 2013 zal plaatsvinden. Het bedrijf wil nu eerst de vruchten plukken van de recent uitgevoerde operatie en de weg vinden naar een dubbelcijferige groei.

 

Neckermann.com is sinds 2007 in handen van investeerder Sun Capital. Het bedrijf zegt sneller te groeien dan de markt voor webaankopen in Nederland. Naar schatting boekte het bedrijf in 2009 een omzet van 250 miljoen euro in Nederland en België. De totale groepsomzet van Neckermann, dat vooral ook op de Duitse thuismarkt groot is, bedraagt 1,3 miljard euro.

 

Voor Nederland liggen er mogelijkheden in samenwerking met zusterbedrijven die ook eigendom zijn van Sun Capital. De investeerder kocht nog niet zo lang geleden de warenhuizen van V&D en de bijbehorende restaurants van La Place. Volgens Staelens is het interessant naar die kansen te kijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top