Nederland krijgt netwerk van markthallen | RetailDetail

Nederland krijgt netwerk van markthallen

Nederland krijgt verschillende overdekte markthallen die specialiseren in de verkoop van levensmiddelen. De grote markthal in Rotterdam die in aanbouw is, moet het begin vormen van een breder netwerk in Nederland. Deze week opent bovendien een soortgelijk concept in een voormalig tuincentrum in Amsterdam-Noord.

 

Het pand onder de naam Landmarkt heeft vers via een marktpresentatie en combineert dit met kruidenierswaren die zijn geleverd door groothandel Van Tol. Andere deelnemers zijn onder meer marktbakker 't Stoepje en vishandel Tel uit Amsterdam. Veel van het assortiment is afkomstig uit de regio rond Amsterdam en in een restaurant in het vijftienhonderd meter grote complex wordt gebruikt om klanten te inspireren. Het betreft het idee van ondernemer Harm Jan van Dijk.

 

De markthal in Rotterdam is al langer in ontwikkeling. Deze is op het moment in aanbouw en is een project van projectontwikkelaar Provast. Het project moet zo'n 75 vaste marktkramen gaan tellen en is geïnspireerd op soortgelijke markthallen in onder meer het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het is de bedoeling het concept, dat volgend jaar wordt geopend, uit te rollen naar andere steden.

Nederland krijgt verschillende overdekte markthallen die specialiseren in de verkoop van levensmiddelen. De grote markthal in Rotterdam die in aanbouw is, moet het begin vormen van een breder netwerk in Nederland. Deze week opent bovendien een soortgelijk concept in een voormalig tuincentrum in Amsterdam-Noord.

 

Het pand onder de naam Landmarkt heeft vers via een marktpresentatie en combineert dit met kruidenierswaren die zijn geleverd door groothandel Van Tol. Andere deelnemers zijn onder meer marktbakker 't Stoepje en vishandel Tel uit Amsterdam. Veel van het assortiment is afkomstig uit de regio rond Amsterdam en in een restaurant in het vijftienhonderd meter grote complex wordt gebruikt om klanten te inspireren. Het betreft het idee van ondernemer Harm Jan van Dijk.

 

De markthal in Rotterdam is al langer in ontwikkeling. Deze is op het moment in aanbouw en is een project van projectontwikkelaar Provast. Het project moet zo'n 75 vaste marktkramen gaan tellen en is geïnspireerd op soortgelijke markthallen in onder meer het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het is de bedoeling het concept, dat volgend jaar wordt geopend, uit te rollen naar andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.