Nederland krijgt netwerk van markthallen | RetailDetail

Nederland krijgt netwerk van markthallen

Nederland krijgt verschillende overdekte markthallen die specialiseren in de verkoop van levensmiddelen. De grote markthal in Rotterdam die in aanbouw is, moet het begin vormen van een breder netwerk in Nederland. Deze week opent bovendien een soortgelijk concept in een voormalig tuincentrum in Amsterdam-Noord.

 

Het pand onder de naam Landmarkt heeft vers via een marktpresentatie en combineert dit met kruidenierswaren die zijn geleverd door groothandel Van Tol. Andere deelnemers zijn onder meer marktbakker 't Stoepje en vishandel Tel uit Amsterdam. Veel van het assortiment is afkomstig uit de regio rond Amsterdam en in een restaurant in het vijftienhonderd meter grote complex wordt gebruikt om klanten te inspireren. Het betreft het idee van ondernemer Harm Jan van Dijk.

 

De markthal in Rotterdam is al langer in ontwikkeling. Deze is op het moment in aanbouw en is een project van projectontwikkelaar Provast. Het project moet zo'n 75 vaste marktkramen gaan tellen en is geïnspireerd op soortgelijke markthallen in onder meer het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het is de bedoeling het concept, dat volgend jaar wordt geopend, uit te rollen naar andere steden.

Nederland krijgt verschillende overdekte markthallen die specialiseren in de verkoop van levensmiddelen. De grote markthal in Rotterdam die in aanbouw is, moet het begin vormen van een breder netwerk in Nederland. Deze week opent bovendien een soortgelijk concept in een voormalig tuincentrum in Amsterdam-Noord.

 

Het pand onder de naam Landmarkt heeft vers via een marktpresentatie en combineert dit met kruidenierswaren die zijn geleverd door groothandel Van Tol. Andere deelnemers zijn onder meer marktbakker 't Stoepje en vishandel Tel uit Amsterdam. Veel van het assortiment is afkomstig uit de regio rond Amsterdam en in een restaurant in het vijftienhonderd meter grote complex wordt gebruikt om klanten te inspireren. Het betreft het idee van ondernemer Harm Jan van Dijk.

 

De markthal in Rotterdam is al langer in ontwikkeling. Deze is op het moment in aanbouw en is een project van projectontwikkelaar Provast. Het project moet zo'n 75 vaste marktkramen gaan tellen en is geïnspireerd op soortgelijke markthallen in onder meer het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het is de bedoeling het concept, dat volgend jaar wordt geopend, uit te rollen naar andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.