Nederlands Jumbo groeit als kool.

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft de omzet in het afgelopen jaar zien verdubbelen. Het bedrijf zag de verkopen toenemen van 1,57 miljard naar ruim 3,5 miljard euro. Dit is een rechtstreeks gevolg van een grote overname een jaar eerder.

 

Jumbo kocht anderhalf jaar geleden concurrent Super de Boer. Van de driehonderd vestigingen werden er 125 doorverkocht en intussen zijn er 44 winkels omgebouwd tot Jumbo-supermarkt. Ook werden er twee nieuwe vestigingen geopend. Jumbo is de eerste Nederlandse supermarkt die met jaarcijfers komt.

 

Het is moeilijk de cijfers precies in perspectief te plaatsen, gezien de overname. Wel wordt vanuit veel plaatsen gemeld dat de vaak zwakke Super de Boer-supermarkten na de ombouw tot Jumbo behoorlijke omzetstijgingen noteren. De verdubbeling van de omzet was door de directie vorig jaar al aangekondigd. Volgens algemeen directeur Frits van Eerd is afgelopen jaar de basis gelegd voor een historisch 2011.

 

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft de omzet in het afgelopen jaar zien verdubbelen. Het bedrijf zag de verkopen toenemen van 1,57 miljard naar ruim 3,5 miljard euro. Dit is een rechtstreeks gevolg van een grote overname een jaar eerder.

 

Jumbo kocht anderhalf jaar geleden concurrent Super de Boer. Van de driehonderd vestigingen werden er 125 doorverkocht en intussen zijn er 44 winkels omgebouwd tot Jumbo-supermarkt. Ook werden er twee nieuwe vestigingen geopend. Jumbo is de eerste Nederlandse supermarkt die met jaarcijfers komt.

 

Het is moeilijk de cijfers precies in perspectief te plaatsen, gezien de overname. Wel wordt vanuit veel plaatsen gemeld dat de vaak zwakke Super de Boer-supermarkten na de ombouw tot Jumbo behoorlijke omzetstijgingen noteren. De verdubbeling van de omzet was door de directie vorig jaar al aangekondigd. Volgens algemeen directeur Frits van Eerd is afgelopen jaar de basis gelegd voor een historisch 2011.

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Back to top