Nederlands Jumbo groeit als kool. | RetailDetail

Nederlands Jumbo groeit als kool.

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft de omzet in het afgelopen jaar zien verdubbelen. Het bedrijf zag de verkopen toenemen van 1,57 miljard naar ruim 3,5 miljard euro. Dit is een rechtstreeks gevolg van een grote overname een jaar eerder.

 

Jumbo kocht anderhalf jaar geleden concurrent Super de Boer. Van de driehonderd vestigingen werden er 125 doorverkocht en intussen zijn er 44 winkels omgebouwd tot Jumbo-supermarkt. Ook werden er twee nieuwe vestigingen geopend. Jumbo is de eerste Nederlandse supermarkt die met jaarcijfers komt.

 

Het is moeilijk de cijfers precies in perspectief te plaatsen, gezien de overname. Wel wordt vanuit veel plaatsen gemeld dat de vaak zwakke Super de Boer-supermarkten na de ombouw tot Jumbo behoorlijke omzetstijgingen noteren. De verdubbeling van de omzet was door de directie vorig jaar al aangekondigd. Volgens algemeen directeur Frits van Eerd is afgelopen jaar de basis gelegd voor een historisch 2011.

 

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft de omzet in het afgelopen jaar zien verdubbelen. Het bedrijf zag de verkopen toenemen van 1,57 miljard naar ruim 3,5 miljard euro. Dit is een rechtstreeks gevolg van een grote overname een jaar eerder.

 

Jumbo kocht anderhalf jaar geleden concurrent Super de Boer. Van de driehonderd vestigingen werden er 125 doorverkocht en intussen zijn er 44 winkels omgebouwd tot Jumbo-supermarkt. Ook werden er twee nieuwe vestigingen geopend. Jumbo is de eerste Nederlandse supermarkt die met jaarcijfers komt.

 

Het is moeilijk de cijfers precies in perspectief te plaatsen, gezien de overname. Wel wordt vanuit veel plaatsen gemeld dat de vaak zwakke Super de Boer-supermarkten na de ombouw tot Jumbo behoorlijke omzetstijgingen noteren. De verdubbeling van de omzet was door de directie vorig jaar al aangekondigd. Volgens algemeen directeur Frits van Eerd is afgelopen jaar de basis gelegd voor een historisch 2011.

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.