Nederlands Jumbo groeit als kool. | RetailDetail

Nederlands Jumbo groeit als kool.

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft de omzet in het afgelopen jaar zien verdubbelen. Het bedrijf zag de verkopen toenemen van 1,57 miljard naar ruim 3,5 miljard euro. Dit is een rechtstreeks gevolg van een grote overname een jaar eerder.

 

Jumbo kocht anderhalf jaar geleden concurrent Super de Boer. Van de driehonderd vestigingen werden er 125 doorverkocht en intussen zijn er 44 winkels omgebouwd tot Jumbo-supermarkt. Ook werden er twee nieuwe vestigingen geopend. Jumbo is de eerste Nederlandse supermarkt die met jaarcijfers komt.

 

Het is moeilijk de cijfers precies in perspectief te plaatsen, gezien de overname. Wel wordt vanuit veel plaatsen gemeld dat de vaak zwakke Super de Boer-supermarkten na de ombouw tot Jumbo behoorlijke omzetstijgingen noteren. De verdubbeling van de omzet was door de directie vorig jaar al aangekondigd. Volgens algemeen directeur Frits van Eerd is afgelopen jaar de basis gelegd voor een historisch 2011.

 

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft de omzet in het afgelopen jaar zien verdubbelen. Het bedrijf zag de verkopen toenemen van 1,57 miljard naar ruim 3,5 miljard euro. Dit is een rechtstreeks gevolg van een grote overname een jaar eerder.

 

Jumbo kocht anderhalf jaar geleden concurrent Super de Boer. Van de driehonderd vestigingen werden er 125 doorverkocht en intussen zijn er 44 winkels omgebouwd tot Jumbo-supermarkt. Ook werden er twee nieuwe vestigingen geopend. Jumbo is de eerste Nederlandse supermarkt die met jaarcijfers komt.

 

Het is moeilijk de cijfers precies in perspectief te plaatsen, gezien de overname. Wel wordt vanuit veel plaatsen gemeld dat de vaak zwakke Super de Boer-supermarkten na de ombouw tot Jumbo behoorlijke omzetstijgingen noteren. De verdubbeling van de omzet was door de directie vorig jaar al aangekondigd. Volgens algemeen directeur Frits van Eerd is afgelopen jaar de basis gelegd voor een historisch 2011.

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.