New York Pizza zet in op flinke uitbreiding

De van oorsprong Nederlandse pizzaketen New York Pizza heeft forse expansieplannen. De onderneming wil de komende drie jaar veertig nieuwe vestigingen openen. Op de langere termijn ziet directeur Phillippe Vorst zelfs mogelijkheden voor in totaal zeventig extra New York Pizza-zaken.

Hij zegt dit in een interview met Het Parool. De dertig extra vestigingen moeten na 2015 in hoog tempo volgen. New York Pizza heeft in Groot-Amsterdam al vijftien vestigingen, maar zelfs daar ziet Vorst nog kansen voor extra winkels. Bij de expansie gaat het wel om een ander soort vestigingen dan tot nu toe gebruikelijk. Het gaat om kleinere zaken en eventueel in combinatie met andere fastfoodketens. New York Pizza heeft nu zes van die vestigingen en die lopen volgens de directeur 'erg goed'.

New York Pizza is een franchiseformule, dus het bedrijf zoekt naar zelfstandige ondernemers om de expansie mogelijk te maken. De keten verwacht dit jaar door de omzetgrens van 50 miljoen euro te breken. Daarvan komt 38 miljoen uit de bezorgdienst en de restaurantverkoop, zes miljoen meer dan een jaar eerder.

De van oorsprong Nederlandse pizzaketen New York Pizza heeft forse expansieplannen. De onderneming wil de komende drie jaar veertig nieuwe vestigingen openen. Op de langere termijn ziet directeur Phillippe Vorst zelfs mogelijkheden voor in totaal zeventig extra New York Pizza-zaken.

Hij zegt dit in een interview met Het Parool. De dertig extra vestigingen moeten na 2015 in hoog tempo volgen. New York Pizza heeft in Groot-Amsterdam al vijftien vestigingen, maar zelfs daar ziet Vorst nog kansen voor extra winkels. Bij de expansie gaat het wel om een ander soort vestigingen dan tot nu toe gebruikelijk. Het gaat om kleinere zaken en eventueel in combinatie met andere fastfoodketens. New York Pizza heeft nu zes van die vestigingen en die lopen volgens de directeur 'erg goed'.

New York Pizza is een franchiseformule, dus het bedrijf zoekt naar zelfstandige ondernemers om de expansie mogelijk te maken. De keten verwacht dit jaar door de omzetgrens van 50 miljoen euro te breken. Daarvan komt 38 miljoen uit de bezorgdienst en de restaurantverkoop, zes miljoen meer dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top