New York Pizza zet in op flinke uitbreiding | RetailDetail

New York Pizza zet in op flinke uitbreiding

De van oorsprong Nederlandse pizzaketen New York Pizza heeft forse expansieplannen. De onderneming wil de komende drie jaar veertig nieuwe vestigingen openen. Op de langere termijn ziet directeur Phillippe Vorst zelfs mogelijkheden voor in totaal zeventig extra New York Pizza-zaken.

Hij zegt dit in een interview met Het Parool. De dertig extra vestigingen moeten na 2015 in hoog tempo volgen. New York Pizza heeft in Groot-Amsterdam al vijftien vestigingen, maar zelfs daar ziet Vorst nog kansen voor extra winkels. Bij de expansie gaat het wel om een ander soort vestigingen dan tot nu toe gebruikelijk. Het gaat om kleinere zaken en eventueel in combinatie met andere fastfoodketens. New York Pizza heeft nu zes van die vestigingen en die lopen volgens de directeur 'erg goed'.

New York Pizza is een franchiseformule, dus het bedrijf zoekt naar zelfstandige ondernemers om de expansie mogelijk te maken. De keten verwacht dit jaar door de omzetgrens van 50 miljoen euro te breken. Daarvan komt 38 miljoen uit de bezorgdienst en de restaurantverkoop, zes miljoen meer dan een jaar eerder.

De van oorsprong Nederlandse pizzaketen New York Pizza heeft forse expansieplannen. De onderneming wil de komende drie jaar veertig nieuwe vestigingen openen. Op de langere termijn ziet directeur Phillippe Vorst zelfs mogelijkheden voor in totaal zeventig extra New York Pizza-zaken.

Hij zegt dit in een interview met Het Parool. De dertig extra vestigingen moeten na 2015 in hoog tempo volgen. New York Pizza heeft in Groot-Amsterdam al vijftien vestigingen, maar zelfs daar ziet Vorst nog kansen voor extra winkels. Bij de expansie gaat het wel om een ander soort vestigingen dan tot nu toe gebruikelijk. Het gaat om kleinere zaken en eventueel in combinatie met andere fastfoodketens. New York Pizza heeft nu zes van die vestigingen en die lopen volgens de directeur 'erg goed'.

New York Pizza is een franchiseformule, dus het bedrijf zoekt naar zelfstandige ondernemers om de expansie mogelijk te maken. De keten verwacht dit jaar door de omzetgrens van 50 miljoen euro te breken. Daarvan komt 38 miljoen uit de bezorgdienst en de restaurantverkoop, zes miljoen meer dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.