New York Pizza zet in op flinke uitbreiding | RetailDetail

New York Pizza zet in op flinke uitbreiding

De van oorsprong Nederlandse pizzaketen New York Pizza heeft forse expansieplannen. De onderneming wil de komende drie jaar veertig nieuwe vestigingen openen. Op de langere termijn ziet directeur Phillippe Vorst zelfs mogelijkheden voor in totaal zeventig extra New York Pizza-zaken.

Hij zegt dit in een interview met Het Parool. De dertig extra vestigingen moeten na 2015 in hoog tempo volgen. New York Pizza heeft in Groot-Amsterdam al vijftien vestigingen, maar zelfs daar ziet Vorst nog kansen voor extra winkels. Bij de expansie gaat het wel om een ander soort vestigingen dan tot nu toe gebruikelijk. Het gaat om kleinere zaken en eventueel in combinatie met andere fastfoodketens. New York Pizza heeft nu zes van die vestigingen en die lopen volgens de directeur 'erg goed'.

New York Pizza is een franchiseformule, dus het bedrijf zoekt naar zelfstandige ondernemers om de expansie mogelijk te maken. De keten verwacht dit jaar door de omzetgrens van 50 miljoen euro te breken. Daarvan komt 38 miljoen uit de bezorgdienst en de restaurantverkoop, zes miljoen meer dan een jaar eerder.

De van oorsprong Nederlandse pizzaketen New York Pizza heeft forse expansieplannen. De onderneming wil de komende drie jaar veertig nieuwe vestigingen openen. Op de langere termijn ziet directeur Phillippe Vorst zelfs mogelijkheden voor in totaal zeventig extra New York Pizza-zaken.

Hij zegt dit in een interview met Het Parool. De dertig extra vestigingen moeten na 2015 in hoog tempo volgen. New York Pizza heeft in Groot-Amsterdam al vijftien vestigingen, maar zelfs daar ziet Vorst nog kansen voor extra winkels. Bij de expansie gaat het wel om een ander soort vestigingen dan tot nu toe gebruikelijk. Het gaat om kleinere zaken en eventueel in combinatie met andere fastfoodketens. New York Pizza heeft nu zes van die vestigingen en die lopen volgens de directeur 'erg goed'.

New York Pizza is een franchiseformule, dus het bedrijf zoekt naar zelfstandige ondernemers om de expansie mogelijk te maken. De keten verwacht dit jaar door de omzetgrens van 50 miljoen euro te breken. Daarvan komt 38 miljoen uit de bezorgdienst en de restaurantverkoop, zes miljoen meer dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.