Nieuwe eigenaar voor hobbyketen Pipoos | RetailDetail

Nieuwe eigenaar voor hobbyketen Pipoos

De Nederlandse keten van hobbywinkels Pipoos krijgt voor het grootste deel een nieuwe buitenlandse eigenaar. De Zweedse branchegenoot Panduro neemt de meerderheid van de aandelen over in het moederbedrijf van Pipoos, Popov.

 

Dat hebben beide partijen bekendgemaakt in een gezamenlijk persbericht. Door de overname ontstaat de grootste hobbywinkelketen van Europa. Pipoos heeft 31 winkels in Nederland en België, waar klanten spulletjes kunnen kopen om mee te tekenen, borduren en knutselen. Panduro heeft 62 soortgelijke winkels in Scandinavië en Duitsland. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

De partijen stellen dat de overname niet ten koste gaat van personeel. De huidige winkels blijven open met dezelfde bezetting en er wordt gezocht naar mogelijkheden voor uitbreiding. Bij de overname is ook de webwinkel van Pipoos inbegrepen.

De Nederlandse keten van hobbywinkels Pipoos krijgt voor het grootste deel een nieuwe buitenlandse eigenaar. De Zweedse branchegenoot Panduro neemt de meerderheid van de aandelen over in het moederbedrijf van Pipoos, Popov.

 

Dat hebben beide partijen bekendgemaakt in een gezamenlijk persbericht. Door de overname ontstaat de grootste hobbywinkelketen van Europa. Pipoos heeft 31 winkels in Nederland en België, waar klanten spulletjes kunnen kopen om mee te tekenen, borduren en knutselen. Panduro heeft 62 soortgelijke winkels in Scandinavië en Duitsland. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

De partijen stellen dat de overname niet ten koste gaat van personeel. De huidige winkels blijven open met dezelfde bezetting en er wordt gezocht naar mogelijkheden voor uitbreiding. Bij de overname is ook de webwinkel van Pipoos inbegrepen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.