Nieuwe ludieke marketingactie Zeeman

Winkelketen Zeeman komt voor de tweede keer in korte tijd met een marketingstunt. Het bedrijf heeft deze keer een handleiding online geplaatst waarmee consumenten kunnen leren zelf hun spijkerbroek kapot te maken. Daarmee deelt de keten van textielsupermarkten een sneertje uit naar de grote jeansmerken die veel broeken op de markt brengen met kapotte stukken.

De naam van de cursus is 'Destroy your jeans'. 'Modewinkels hangen vol toegetakelde destroyed jans. Prijskaartje? Al snel 200 euro. Terwijl je het zo goed zelf kunt doen', schrijft Zeeman op de speciale actiesite. Daarop staat in een aantal stappen uitgelegd hoe je zelf je spijkerbroek kunt toetakelen.

Enkele weken geleden scoorde Zeeman al veel free publicity met de deelname onder schuilnaam aan de Amsterdam Fashion Week. Daarmee wilde het bedrijf duidelijk maken dat mooie mode niet duur hoeft te zijn.

De actiesite van Zeeman >>>

Winkelketen Zeeman komt voor de tweede keer in korte tijd met een marketingstunt. Het bedrijf heeft deze keer een handleiding online geplaatst waarmee consumenten kunnen leren zelf hun spijkerbroek kapot te maken. Daarmee deelt de keten van textielsupermarkten een sneertje uit naar de grote jeansmerken die veel broeken op de markt brengen met kapotte stukken.

De naam van de cursus is 'Destroy your jeans'. 'Modewinkels hangen vol toegetakelde destroyed jans. Prijskaartje? Al snel 200 euro. Terwijl je het zo goed zelf kunt doen', schrijft Zeeman op de speciale actiesite. Daarop staat in een aantal stappen uitgelegd hoe je zelf je spijkerbroek kunt toetakelen.

Enkele weken geleden scoorde Zeeman al veel free publicity met de deelname onder schuilnaam aan de Amsterdam Fashion Week. Daarmee wilde het bedrijf duidelijk maken dat mooie mode niet duur hoeft te zijn.

De actiesite van Zeeman >>>

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top