Nieuwe ludieke marketingactie Zeeman | RetailDetail

Nieuwe ludieke marketingactie Zeeman

Winkelketen Zeeman komt voor de tweede keer in korte tijd met een marketingstunt. Het bedrijf heeft deze keer een handleiding online geplaatst waarmee consumenten kunnen leren zelf hun spijkerbroek kapot te maken. Daarmee deelt de keten van textielsupermarkten een sneertje uit naar de grote jeansmerken die veel broeken op de markt brengen met kapotte stukken.

De naam van de cursus is 'Destroy your jeans'. 'Modewinkels hangen vol toegetakelde destroyed jans. Prijskaartje? Al snel 200 euro. Terwijl je het zo goed zelf kunt doen', schrijft Zeeman op de speciale actiesite. Daarop staat in een aantal stappen uitgelegd hoe je zelf je spijkerbroek kunt toetakelen.

Enkele weken geleden scoorde Zeeman al veel free publicity met de deelname onder schuilnaam aan de Amsterdam Fashion Week. Daarmee wilde het bedrijf duidelijk maken dat mooie mode niet duur hoeft te zijn.

De actiesite van Zeeman >>>

Winkelketen Zeeman komt voor de tweede keer in korte tijd met een marketingstunt. Het bedrijf heeft deze keer een handleiding online geplaatst waarmee consumenten kunnen leren zelf hun spijkerbroek kapot te maken. Daarmee deelt de keten van textielsupermarkten een sneertje uit naar de grote jeansmerken die veel broeken op de markt brengen met kapotte stukken.

De naam van de cursus is 'Destroy your jeans'. 'Modewinkels hangen vol toegetakelde destroyed jans. Prijskaartje? Al snel 200 euro. Terwijl je het zo goed zelf kunt doen', schrijft Zeeman op de speciale actiesite. Daarop staat in een aantal stappen uitgelegd hoe je zelf je spijkerbroek kunt toetakelen.

Enkele weken geleden scoorde Zeeman al veel free publicity met de deelname onder schuilnaam aan de Amsterdam Fashion Week. Daarmee wilde het bedrijf duidelijk maken dat mooie mode niet duur hoeft te zijn.

De actiesite van Zeeman >>>

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top