Nieuwe ludieke marketingactie Zeeman | RetailDetail

Nieuwe ludieke marketingactie Zeeman

Winkelketen Zeeman komt voor de tweede keer in korte tijd met een marketingstunt. Het bedrijf heeft deze keer een handleiding online geplaatst waarmee consumenten kunnen leren zelf hun spijkerbroek kapot te maken. Daarmee deelt de keten van textielsupermarkten een sneertje uit naar de grote jeansmerken die veel broeken op de markt brengen met kapotte stukken.

De naam van de cursus is 'Destroy your jeans'. 'Modewinkels hangen vol toegetakelde destroyed jans. Prijskaartje? Al snel 200 euro. Terwijl je het zo goed zelf kunt doen', schrijft Zeeman op de speciale actiesite. Daarop staat in een aantal stappen uitgelegd hoe je zelf je spijkerbroek kunt toetakelen.

Enkele weken geleden scoorde Zeeman al veel free publicity met de deelname onder schuilnaam aan de Amsterdam Fashion Week. Daarmee wilde het bedrijf duidelijk maken dat mooie mode niet duur hoeft te zijn.

De actiesite van Zeeman >>>

Winkelketen Zeeman komt voor de tweede keer in korte tijd met een marketingstunt. Het bedrijf heeft deze keer een handleiding online geplaatst waarmee consumenten kunnen leren zelf hun spijkerbroek kapot te maken. Daarmee deelt de keten van textielsupermarkten een sneertje uit naar de grote jeansmerken die veel broeken op de markt brengen met kapotte stukken.

De naam van de cursus is 'Destroy your jeans'. 'Modewinkels hangen vol toegetakelde destroyed jans. Prijskaartje? Al snel 200 euro. Terwijl je het zo goed zelf kunt doen', schrijft Zeeman op de speciale actiesite. Daarop staat in een aantal stappen uitgelegd hoe je zelf je spijkerbroek kunt toetakelen.

Enkele weken geleden scoorde Zeeman al veel free publicity met de deelname onder schuilnaam aan de Amsterdam Fashion Week. Daarmee wilde het bedrijf duidelijk maken dat mooie mode niet duur hoeft te zijn.

De actiesite van Zeeman >>>

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.