Nieuwe ludieke marketingactie Zeeman

Winkelketen Zeeman komt voor de tweede keer in korte tijd met een marketingstunt. Het bedrijf heeft deze keer een handleiding online geplaatst waarmee consumenten kunnen leren zelf hun spijkerbroek kapot te maken. Daarmee deelt de keten van textielsupermarkten een sneertje uit naar de grote jeansmerken die veel broeken op de markt brengen met kapotte stukken.

De naam van de cursus is 'Destroy your jeans'. 'Modewinkels hangen vol toegetakelde destroyed jans. Prijskaartje? Al snel 200 euro. Terwijl je het zo goed zelf kunt doen', schrijft Zeeman op de speciale actiesite. Daarop staat in een aantal stappen uitgelegd hoe je zelf je spijkerbroek kunt toetakelen.

Enkele weken geleden scoorde Zeeman al veel free publicity met de deelname onder schuilnaam aan de Amsterdam Fashion Week. Daarmee wilde het bedrijf duidelijk maken dat mooie mode niet duur hoeft te zijn.

De actiesite van Zeeman >>>

Winkelketen Zeeman komt voor de tweede keer in korte tijd met een marketingstunt. Het bedrijf heeft deze keer een handleiding online geplaatst waarmee consumenten kunnen leren zelf hun spijkerbroek kapot te maken. Daarmee deelt de keten van textielsupermarkten een sneertje uit naar de grote jeansmerken die veel broeken op de markt brengen met kapotte stukken.

De naam van de cursus is 'Destroy your jeans'. 'Modewinkels hangen vol toegetakelde destroyed jans. Prijskaartje? Al snel 200 euro. Terwijl je het zo goed zelf kunt doen', schrijft Zeeman op de speciale actiesite. Daarop staat in een aantal stappen uitgelegd hoe je zelf je spijkerbroek kunt toetakelen.

Enkele weken geleden scoorde Zeeman al veel free publicity met de deelname onder schuilnaam aan de Amsterdam Fashion Week. Daarmee wilde het bedrijf duidelijk maken dat mooie mode niet duur hoeft te zijn.

De actiesite van Zeeman >>>

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top