Nieuwe 'modemarkt' voor Amsterdam

Amsterdam krijgt vanaf donderdag een nieuw modeconcept binnen de gemeentegrenzen. Het gaat om Mood over Market, een nieuwe generatie markt met shop-in-shops van A-merken en lifestyle brands die tot nu toe nauwelijks verkrijgbaar waren in Nederland.

 

Mood over Market is opgericht door Edo van den Hoed en Jeffrey Sterken van het bureau 1000 Bommen & Granaten en is van maandag tot en met zaterdag geopend van elf uur 's morgens tot zeven uur 's avonds.Met het concept willen de oprichters innovatieve merken een kans geven en tevens oude en leegstaande panden weer tot leven brengen.

 

Voorlopig zijn er drie shop-in-shops gevestigd, Brandmission van oprichtster Lonneke Verbunt, een exclusieve conceptstore met erotische mode voor vrowuen van Rebecca van der Wurff onder de naam Pleasurements 'Love isn't blind' en Black Pepper van Merlin Pengel.


 

Amsterdam krijgt vanaf donderdag een nieuw modeconcept binnen de gemeentegrenzen. Het gaat om Mood over Market, een nieuwe generatie markt met shop-in-shops van A-merken en lifestyle brands die tot nu toe nauwelijks verkrijgbaar waren in Nederland.

 

Mood over Market is opgericht door Edo van den Hoed en Jeffrey Sterken van het bureau 1000 Bommen & Granaten en is van maandag tot en met zaterdag geopend van elf uur 's morgens tot zeven uur 's avonds.Met het concept willen de oprichters innovatieve merken een kans geven en tevens oude en leegstaande panden weer tot leven brengen.

 

Voorlopig zijn er drie shop-in-shops gevestigd, Brandmission van oprichtster Lonneke Verbunt, een exclusieve conceptstore met erotische mode voor vrowuen van Rebecca van der Wurff onder de naam Pleasurements 'Love isn't blind' en Black Pepper van Merlin Pengel.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top