Nieuwe 'modemarkt' voor Amsterdam | RetailDetail

Nieuwe 'modemarkt' voor Amsterdam

Amsterdam krijgt vanaf donderdag een nieuw modeconcept binnen de gemeentegrenzen. Het gaat om Mood over Market, een nieuwe generatie markt met shop-in-shops van A-merken en lifestyle brands die tot nu toe nauwelijks verkrijgbaar waren in Nederland.

 

Mood over Market is opgericht door Edo van den Hoed en Jeffrey Sterken van het bureau 1000 Bommen & Granaten en is van maandag tot en met zaterdag geopend van elf uur 's morgens tot zeven uur 's avonds.Met het concept willen de oprichters innovatieve merken een kans geven en tevens oude en leegstaande panden weer tot leven brengen.

 

Voorlopig zijn er drie shop-in-shops gevestigd, Brandmission van oprichtster Lonneke Verbunt, een exclusieve conceptstore met erotische mode voor vrowuen van Rebecca van der Wurff onder de naam Pleasurements 'Love isn't blind' en Black Pepper van Merlin Pengel.


 

Amsterdam krijgt vanaf donderdag een nieuw modeconcept binnen de gemeentegrenzen. Het gaat om Mood over Market, een nieuwe generatie markt met shop-in-shops van A-merken en lifestyle brands die tot nu toe nauwelijks verkrijgbaar waren in Nederland.

 

Mood over Market is opgericht door Edo van den Hoed en Jeffrey Sterken van het bureau 1000 Bommen & Granaten en is van maandag tot en met zaterdag geopend van elf uur 's morgens tot zeven uur 's avonds.Met het concept willen de oprichters innovatieve merken een kans geven en tevens oude en leegstaande panden weer tot leven brengen.

 

Voorlopig zijn er drie shop-in-shops gevestigd, Brandmission van oprichtster Lonneke Verbunt, een exclusieve conceptstore met erotische mode voor vrowuen van Rebecca van der Wurff onder de naam Pleasurements 'Love isn't blind' en Black Pepper van Merlin Pengel.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.