Nieuwe 'modemarkt' voor Amsterdam

Amsterdam krijgt vanaf donderdag een nieuw modeconcept binnen de gemeentegrenzen. Het gaat om Mood over Market, een nieuwe generatie markt met shop-in-shops van A-merken en lifestyle brands die tot nu toe nauwelijks verkrijgbaar waren in Nederland.

 

Mood over Market is opgericht door Edo van den Hoed en Jeffrey Sterken van het bureau 1000 Bommen & Granaten en is van maandag tot en met zaterdag geopend van elf uur 's morgens tot zeven uur 's avonds.Met het concept willen de oprichters innovatieve merken een kans geven en tevens oude en leegstaande panden weer tot leven brengen.

 

Voorlopig zijn er drie shop-in-shops gevestigd, Brandmission van oprichtster Lonneke Verbunt, een exclusieve conceptstore met erotische mode voor vrowuen van Rebecca van der Wurff onder de naam Pleasurements 'Love isn't blind' en Black Pepper van Merlin Pengel.


 

Amsterdam krijgt vanaf donderdag een nieuw modeconcept binnen de gemeentegrenzen. Het gaat om Mood over Market, een nieuwe generatie markt met shop-in-shops van A-merken en lifestyle brands die tot nu toe nauwelijks verkrijgbaar waren in Nederland.

 

Mood over Market is opgericht door Edo van den Hoed en Jeffrey Sterken van het bureau 1000 Bommen & Granaten en is van maandag tot en met zaterdag geopend van elf uur 's morgens tot zeven uur 's avonds.Met het concept willen de oprichters innovatieve merken een kans geven en tevens oude en leegstaande panden weer tot leven brengen.

 

Voorlopig zijn er drie shop-in-shops gevestigd, Brandmission van oprichtster Lonneke Verbunt, een exclusieve conceptstore met erotische mode voor vrowuen van Rebecca van der Wurff onder de naam Pleasurements 'Love isn't blind' en Black Pepper van Merlin Pengel.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top