Nieuwe regels voor verkoop babymelkpoeder bij Jumbo | RetailDetail

Nieuwe regels voor verkoop babymelkpoeder bij Jumbo

Nieuwe regels voor verkoop babymelkpoeder bij Jumbo

Jumbo verkoopt enkel nog babymelkpoeder aan klanten die minimaal 10 tot 25 euro aan andere boodschappen doen. Zo wil het bedrijf voorkomen dat het product wordt ingeslagen door handelaars die het poeder naar China willen versluizen.

Tekort voor Nederlandse ouders

Het verschepen van babymelkpoeder naar China is al langer een probleem voor Nederlandse supermarkten. Handelaars kopen het product in grote hoeveelheden in, waardoor er regelmatig tekorten ontstaan voor de gewone consument. Jumbo probeerde eerder al enkele andere maatregelen om de verkoop terug te normaliseren. Ook andere supermarkten voerden al regels in op de verkoop, zoals een maximum op het aantal producten.

 

De verkoop van Nederlandse producten naar China begon in 2008: toen werd de giftige stof melanine gevonden in een Chinees product. 300.000 kinderen werden ziek en 6 baby's stierven aan de gevolgen van de vergiftiging. Sindsdien vertrouwen vele Chinese consumenten enkel nog maar buitenlandse producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.