Out-of-stock grootste ergernis in supermarkten

Naast een gewild artikel grijpen is de grootste ergernis van Nederlandse supermarktklanten. Artikelen en aanbiedingen die uitverkocht zijn staan op plaatsen één en twee op de jaarlijkse ranglijst die wordt opgesteld door kennisinstituut EFMI voor het rapport Consumententrends. In totaal zijn daarvoor 2500 consumenten ondervraagd.

 

Ook het lang moeten wachten bij de kassa is een belangrijke bron van ergernis voor supermarktklanten, terwijl veel mensen er ook een enorme hekel aan hebben dat het personeel vakken aan het vullen is terwijl zij boodschappen aan het doen zijn. Het schrappen van artikelen uit het assortiment kan evenmin op veel begrip van klanten rekenen.

 

Volgens Marcel van Aalst van EFMI is er in tien jaar wel het één en ander veranderd. 'Tien jaar geleden stonden de slecht rijdende winkelkarren bovenaan. Later werd die eerste plek overgenomen door de lange rijen bij de kassa. En nu dus uitverkochte artikelen', zegt hij tegen de NOS.

 

Top 10

 

1. Artikelen/producten die uitverkocht zijn
2. Aanbiedingen die uitverkocht zijn

3. Lang moeten wachten bij de kassa

4. Bijvullen van de vakken als de winkel open is
5. Artikelen die door de supermarkt uit assortiment zijn gehaald
6. Artikelen zonder prijs op het schap
7. Plotselinge veranderingen in de winkel
8. Winkelwagentje rijdt niet goed
9. Geen gelegenheid krijgen om boodschappen rustig in de pakken
10.Er is niemand aan wie je wat kunt vragen

 

Naast een gewild artikel grijpen is de grootste ergernis van Nederlandse supermarktklanten. Artikelen en aanbiedingen die uitverkocht zijn staan op plaatsen één en twee op de jaarlijkse ranglijst die wordt opgesteld door kennisinstituut EFMI voor het rapport Consumententrends. In totaal zijn daarvoor 2500 consumenten ondervraagd.

 

Ook het lang moeten wachten bij de kassa is een belangrijke bron van ergernis voor supermarktklanten, terwijl veel mensen er ook een enorme hekel aan hebben dat het personeel vakken aan het vullen is terwijl zij boodschappen aan het doen zijn. Het schrappen van artikelen uit het assortiment kan evenmin op veel begrip van klanten rekenen.

 

Volgens Marcel van Aalst van EFMI is er in tien jaar wel het één en ander veranderd. 'Tien jaar geleden stonden de slecht rijdende winkelkarren bovenaan. Later werd die eerste plek overgenomen door de lange rijen bij de kassa. En nu dus uitverkochte artikelen', zegt hij tegen de NOS.

 

Top 10

 

1. Artikelen/producten die uitverkocht zijn
2. Aanbiedingen die uitverkocht zijn

3. Lang moeten wachten bij de kassa

4. Bijvullen van de vakken als de winkel open is
5. Artikelen die door de supermarkt uit assortiment zijn gehaald
6. Artikelen zonder prijs op het schap
7. Plotselinge veranderingen in de winkel
8. Winkelwagentje rijdt niet goed
9. Geen gelegenheid krijgen om boodschappen rustig in de pakken
10.Er is niemand aan wie je wat kunt vragen

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


 Sligro zoekt samenwerking voor Emté

20/07/2017

Sligro Food Group zoekt een samenwerking voor haar noodlijdende supermarktketen Emté. De groothandel in Veghel wil voor eind dit jaar een partij vinden waarmee de divisie foodretail de toekomst in kan.

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

20/07/2017

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Mooie winstgroei voor Unilever

20/07/2017

In het eerste halfjaar van 2017 heeft Unilever zowel de omzet als de winst substantieel zien groeien. Die prestatie is vooral te danken aan prijsverhogingen en aan een positieve dynamiek in de categorieën verzorging en ijs. 

ChiqueOLatte wil uitrollen

19/07/2017

Chocoladeconcept ChiqueOLatte wil verder uitrollen. Het eerste chocoladecafé opende in april in winkelcentrum Plein 40-45 in Amsterdam-West.

Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

19/07/2017

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Picnic trekt naar regio Leiden

19/07/2017

Picnic gaat vanaf september bezorgen in de regio Leiden. De online super brengt hier straks vanuit een distributiehub in Leiden de bestelde boodschappen rond in de omgeving.

Back to top