Out-of-stock grootste ergernis in supermarkten

Naast een gewild artikel grijpen is de grootste ergernis van Nederlandse supermarktklanten. Artikelen en aanbiedingen die uitverkocht zijn staan op plaatsen één en twee op de jaarlijkse ranglijst die wordt opgesteld door kennisinstituut EFMI voor het rapport Consumententrends. In totaal zijn daarvoor 2500 consumenten ondervraagd.

 

Ook het lang moeten wachten bij de kassa is een belangrijke bron van ergernis voor supermarktklanten, terwijl veel mensen er ook een enorme hekel aan hebben dat het personeel vakken aan het vullen is terwijl zij boodschappen aan het doen zijn. Het schrappen van artikelen uit het assortiment kan evenmin op veel begrip van klanten rekenen.

 

Volgens Marcel van Aalst van EFMI is er in tien jaar wel het één en ander veranderd. 'Tien jaar geleden stonden de slecht rijdende winkelkarren bovenaan. Later werd die eerste plek overgenomen door de lange rijen bij de kassa. En nu dus uitverkochte artikelen', zegt hij tegen de NOS.

 

Top 10

 

1. Artikelen/producten die uitverkocht zijn
2. Aanbiedingen die uitverkocht zijn

3. Lang moeten wachten bij de kassa

4. Bijvullen van de vakken als de winkel open is
5. Artikelen die door de supermarkt uit assortiment zijn gehaald
6. Artikelen zonder prijs op het schap
7. Plotselinge veranderingen in de winkel
8. Winkelwagentje rijdt niet goed
9. Geen gelegenheid krijgen om boodschappen rustig in de pakken
10.Er is niemand aan wie je wat kunt vragen

 

Naast een gewild artikel grijpen is de grootste ergernis van Nederlandse supermarktklanten. Artikelen en aanbiedingen die uitverkocht zijn staan op plaatsen één en twee op de jaarlijkse ranglijst die wordt opgesteld door kennisinstituut EFMI voor het rapport Consumententrends. In totaal zijn daarvoor 2500 consumenten ondervraagd.

 

Ook het lang moeten wachten bij de kassa is een belangrijke bron van ergernis voor supermarktklanten, terwijl veel mensen er ook een enorme hekel aan hebben dat het personeel vakken aan het vullen is terwijl zij boodschappen aan het doen zijn. Het schrappen van artikelen uit het assortiment kan evenmin op veel begrip van klanten rekenen.

 

Volgens Marcel van Aalst van EFMI is er in tien jaar wel het één en ander veranderd. 'Tien jaar geleden stonden de slecht rijdende winkelkarren bovenaan. Later werd die eerste plek overgenomen door de lange rijen bij de kassa. En nu dus uitverkochte artikelen', zegt hij tegen de NOS.

 

Top 10

 

1. Artikelen/producten die uitverkocht zijn
2. Aanbiedingen die uitverkocht zijn

3. Lang moeten wachten bij de kassa

4. Bijvullen van de vakken als de winkel open is
5. Artikelen die door de supermarkt uit assortiment zijn gehaald
6. Artikelen zonder prijs op het schap
7. Plotselinge veranderingen in de winkel
8. Winkelwagentje rijdt niet goed
9. Geen gelegenheid krijgen om boodschappen rustig in de pakken
10.Er is niemand aan wie je wat kunt vragen

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top