Out-of-stock grootste ergernis in supermarkten | RetailDetail

Out-of-stock grootste ergernis in supermarkten

Naast een gewild artikel grijpen is de grootste ergernis van Nederlandse supermarktklanten. Artikelen en aanbiedingen die uitverkocht zijn staan op plaatsen één en twee op de jaarlijkse ranglijst die wordt opgesteld door kennisinstituut EFMI voor het rapport Consumententrends. In totaal zijn daarvoor 2500 consumenten ondervraagd.

 

Ook het lang moeten wachten bij de kassa is een belangrijke bron van ergernis voor supermarktklanten, terwijl veel mensen er ook een enorme hekel aan hebben dat het personeel vakken aan het vullen is terwijl zij boodschappen aan het doen zijn. Het schrappen van artikelen uit het assortiment kan evenmin op veel begrip van klanten rekenen.

 

Volgens Marcel van Aalst van EFMI is er in tien jaar wel het één en ander veranderd. 'Tien jaar geleden stonden de slecht rijdende winkelkarren bovenaan. Later werd die eerste plek overgenomen door de lange rijen bij de kassa. En nu dus uitverkochte artikelen', zegt hij tegen de NOS.

 

Top 10

 

1. Artikelen/producten die uitverkocht zijn
2. Aanbiedingen die uitverkocht zijn

3. Lang moeten wachten bij de kassa

4. Bijvullen van de vakken als de winkel open is
5. Artikelen die door de supermarkt uit assortiment zijn gehaald
6. Artikelen zonder prijs op het schap
7. Plotselinge veranderingen in de winkel
8. Winkelwagentje rijdt niet goed
9. Geen gelegenheid krijgen om boodschappen rustig in de pakken
10.Er is niemand aan wie je wat kunt vragen

 

Naast een gewild artikel grijpen is de grootste ergernis van Nederlandse supermarktklanten. Artikelen en aanbiedingen die uitverkocht zijn staan op plaatsen één en twee op de jaarlijkse ranglijst die wordt opgesteld door kennisinstituut EFMI voor het rapport Consumententrends. In totaal zijn daarvoor 2500 consumenten ondervraagd.

 

Ook het lang moeten wachten bij de kassa is een belangrijke bron van ergernis voor supermarktklanten, terwijl veel mensen er ook een enorme hekel aan hebben dat het personeel vakken aan het vullen is terwijl zij boodschappen aan het doen zijn. Het schrappen van artikelen uit het assortiment kan evenmin op veel begrip van klanten rekenen.

 

Volgens Marcel van Aalst van EFMI is er in tien jaar wel het één en ander veranderd. 'Tien jaar geleden stonden de slecht rijdende winkelkarren bovenaan. Later werd die eerste plek overgenomen door de lange rijen bij de kassa. En nu dus uitverkochte artikelen', zegt hij tegen de NOS.

 

Top 10

 

1. Artikelen/producten die uitverkocht zijn
2. Aanbiedingen die uitverkocht zijn

3. Lang moeten wachten bij de kassa

4. Bijvullen van de vakken als de winkel open is
5. Artikelen die door de supermarkt uit assortiment zijn gehaald
6. Artikelen zonder prijs op het schap
7. Plotselinge veranderingen in de winkel
8. Winkelwagentje rijdt niet goed
9. Geen gelegenheid krijgen om boodschappen rustig in de pakken
10.Er is niemand aan wie je wat kunt vragen

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.