Out-of-stock grootste ergernis in supermarkten

Naast een gewild artikel grijpen is de grootste ergernis van Nederlandse supermarktklanten. Artikelen en aanbiedingen die uitverkocht zijn staan op plaatsen één en twee op de jaarlijkse ranglijst die wordt opgesteld door kennisinstituut EFMI voor het rapport Consumententrends. In totaal zijn daarvoor 2500 consumenten ondervraagd.

 

Ook het lang moeten wachten bij de kassa is een belangrijke bron van ergernis voor supermarktklanten, terwijl veel mensen er ook een enorme hekel aan hebben dat het personeel vakken aan het vullen is terwijl zij boodschappen aan het doen zijn. Het schrappen van artikelen uit het assortiment kan evenmin op veel begrip van klanten rekenen.

 

Volgens Marcel van Aalst van EFMI is er in tien jaar wel het één en ander veranderd. 'Tien jaar geleden stonden de slecht rijdende winkelkarren bovenaan. Later werd die eerste plek overgenomen door de lange rijen bij de kassa. En nu dus uitverkochte artikelen', zegt hij tegen de NOS.

 

Top 10

 

1. Artikelen/producten die uitverkocht zijn
2. Aanbiedingen die uitverkocht zijn

3. Lang moeten wachten bij de kassa

4. Bijvullen van de vakken als de winkel open is
5. Artikelen die door de supermarkt uit assortiment zijn gehaald
6. Artikelen zonder prijs op het schap
7. Plotselinge veranderingen in de winkel
8. Winkelwagentje rijdt niet goed
9. Geen gelegenheid krijgen om boodschappen rustig in de pakken
10.Er is niemand aan wie je wat kunt vragen

 

Naast een gewild artikel grijpen is de grootste ergernis van Nederlandse supermarktklanten. Artikelen en aanbiedingen die uitverkocht zijn staan op plaatsen één en twee op de jaarlijkse ranglijst die wordt opgesteld door kennisinstituut EFMI voor het rapport Consumententrends. In totaal zijn daarvoor 2500 consumenten ondervraagd.

 

Ook het lang moeten wachten bij de kassa is een belangrijke bron van ergernis voor supermarktklanten, terwijl veel mensen er ook een enorme hekel aan hebben dat het personeel vakken aan het vullen is terwijl zij boodschappen aan het doen zijn. Het schrappen van artikelen uit het assortiment kan evenmin op veel begrip van klanten rekenen.

 

Volgens Marcel van Aalst van EFMI is er in tien jaar wel het één en ander veranderd. 'Tien jaar geleden stonden de slecht rijdende winkelkarren bovenaan. Later werd die eerste plek overgenomen door de lange rijen bij de kassa. En nu dus uitverkochte artikelen', zegt hij tegen de NOS.

 

Top 10

 

1. Artikelen/producten die uitverkocht zijn
2. Aanbiedingen die uitverkocht zijn

3. Lang moeten wachten bij de kassa

4. Bijvullen van de vakken als de winkel open is
5. Artikelen die door de supermarkt uit assortiment zijn gehaald
6. Artikelen zonder prijs op het schap
7. Plotselinge veranderingen in de winkel
8. Winkelwagentje rijdt niet goed
9. Geen gelegenheid krijgen om boodschappen rustig in de pakken
10.Er is niemand aan wie je wat kunt vragen

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Back to top