Outletcenter Roermond doorbreekt bezoekersgrens

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top