Outletcenter Roermond doorbreekt bezoekersgrens

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dynamo Retail Group neemt Fietscity over

25/09/2017

Dynamo Retail Group neemt vanaf 1 oktober Fietscity over. Die keten heeft zijn hoofdzetel in Enschede en heeft momenteel elf vestigingen in Nederland. Dynamo Retail Group heeft al meer dan 800 winkels in Nederland.

Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Back to top