Outletcenter Roermond doorbreekt bezoekersgrens

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Tags: