Outletcenter Roermond doorbreekt bezoekersgrens | RetailDetail

Outletcenter Roermond doorbreekt bezoekersgrens

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.