Outletcenter Roermond doorbreekt bezoekersgrens

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Outletcenter Designer Outlet Roermond verwacht dit jaar door de grens van vier miljoen bezoekers te breken. Het winkelcentrum is daarmee naar eigen zeggen het drukst bezochte outletcenter in de Benelux en Duitsland. Directeur Marc Bauwens zei dit tijdens de opening van de derde fase van het centrum.

Afgelopen jaar kwamen 3,8 miljoen bezoekers naar het merkendorp dat in 2001 de deuren opende. Sindsdien is de aanwezige hoeveelheid winkelruimte verdubbeld van 17.500 vierkante meter naar 35.000 vierkante meter. In totaal telt Designer Outlet Roermond nu honderdvijftig winkels.

In de derde fase zijn 35 winkels toegevoegd, met als belangrijkste aanwinst het merk Burberry, dat een winkel van zeshonderd vierkante meter huurt. Het winkelcentrum ligt in de buurt van de Duitse grens en trekt in meerderheid Duitse consumenten. Nederlanders zijn goed voor 36 procent van de bezoekers, terwijl 8 procent uit België komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Back to top