Plus onthult eerste nieuwe voetbalactie | RetailDetail

Plus onthult eerste nieuwe voetbalactie

Supermarktketen Plus begint zondag met het uitnutten van het contract met de Eredivisie voetbal in Nederland. Vanaf maandag krijgen klanten bij vijftien euro aan boodschappen munten met de logo's van voetbalclubs. In totaal kunnen fans 22 munten verzamelen, de achttien clubs, de gele en rode kaart, alsmede de wedstrijdbal en de kampioensschaal.

Plus heroverde de rechten voor het voeren van acties rond het Nederlandse betaald voetbal toen Albert Heijn eerder dit jaar bekendmaakte niet verder te gaan. Ook tussen 2005 en 2007 had Plus deze rechten al en voerde toen succesvolle acties uit met placemats, spelersbussen en clubmagneten. Later in het jaar volgde dan een actie met voetbalplaatjes.

Bij de nieuwe actie kunnen klanten extra munten verdienen door actieproducten te kopen. Bij één op de vijf munten hoort bovendien twee maanden gratis kijken naar Eredivisie Live. De munten kunnen bovendien worden gespaard in een speciaal album dat de eerste weken voor 2,99 euro te koop is. Via Hyves kunnen bovendien toegangskaartjes voor voetbal worden gewonnen.

Supermarktketen Plus begint zondag met het uitnutten van het contract met de Eredivisie voetbal in Nederland. Vanaf maandag krijgen klanten bij vijftien euro aan boodschappen munten met de logo's van voetbalclubs. In totaal kunnen fans 22 munten verzamelen, de achttien clubs, de gele en rode kaart, alsmede de wedstrijdbal en de kampioensschaal.

Plus heroverde de rechten voor het voeren van acties rond het Nederlandse betaald voetbal toen Albert Heijn eerder dit jaar bekendmaakte niet verder te gaan. Ook tussen 2005 en 2007 had Plus deze rechten al en voerde toen succesvolle acties uit met placemats, spelersbussen en clubmagneten. Later in het jaar volgde dan een actie met voetbalplaatjes.

Bij de nieuwe actie kunnen klanten extra munten verdienen door actieproducten te kopen. Bij één op de vijf munten hoort bovendien twee maanden gratis kijken naar Eredivisie Live. De munten kunnen bovendien worden gespaard in een speciaal album dat de eerste weken voor 2,99 euro te koop is. Via Hyves kunnen bovendien toegangskaartjes voor voetbal worden gewonnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.