Plus onthult eerste nieuwe voetbalactie | RetailDetail

Plus onthult eerste nieuwe voetbalactie

Supermarktketen Plus begint zondag met het uitnutten van het contract met de Eredivisie voetbal in Nederland. Vanaf maandag krijgen klanten bij vijftien euro aan boodschappen munten met de logo's van voetbalclubs. In totaal kunnen fans 22 munten verzamelen, de achttien clubs, de gele en rode kaart, alsmede de wedstrijdbal en de kampioensschaal.

Plus heroverde de rechten voor het voeren van acties rond het Nederlandse betaald voetbal toen Albert Heijn eerder dit jaar bekendmaakte niet verder te gaan. Ook tussen 2005 en 2007 had Plus deze rechten al en voerde toen succesvolle acties uit met placemats, spelersbussen en clubmagneten. Later in het jaar volgde dan een actie met voetbalplaatjes.

Bij de nieuwe actie kunnen klanten extra munten verdienen door actieproducten te kopen. Bij één op de vijf munten hoort bovendien twee maanden gratis kijken naar Eredivisie Live. De munten kunnen bovendien worden gespaard in een speciaal album dat de eerste weken voor 2,99 euro te koop is. Via Hyves kunnen bovendien toegangskaartjes voor voetbal worden gewonnen.

Supermarktketen Plus begint zondag met het uitnutten van het contract met de Eredivisie voetbal in Nederland. Vanaf maandag krijgen klanten bij vijftien euro aan boodschappen munten met de logo's van voetbalclubs. In totaal kunnen fans 22 munten verzamelen, de achttien clubs, de gele en rode kaart, alsmede de wedstrijdbal en de kampioensschaal.

Plus heroverde de rechten voor het voeren van acties rond het Nederlandse betaald voetbal toen Albert Heijn eerder dit jaar bekendmaakte niet verder te gaan. Ook tussen 2005 en 2007 had Plus deze rechten al en voerde toen succesvolle acties uit met placemats, spelersbussen en clubmagneten. Later in het jaar volgde dan een actie met voetbalplaatjes.

Bij de nieuwe actie kunnen klanten extra munten verdienen door actieproducten te kopen. Bij één op de vijf munten hoort bovendien twee maanden gratis kijken naar Eredivisie Live. De munten kunnen bovendien worden gespaard in een speciaal album dat de eerste weken voor 2,99 euro te koop is. Via Hyves kunnen bovendien toegangskaartjes voor voetbal worden gewonnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.