Plus zet Troetels in tegen voetbalplaatjes.

Supermarktketen Plus lanceert de zogenoemde Troetels. De kleine, aaibare dierenfiguren kunnen worden gespaard bij iedere vijftien euro aan boodschappen en bij speciale actieproducten. Bij iedere Troetel hoort ook een actiesticker.

 

De Troetels zijn het antwoord van Plus op de voetbalspaaroorlog tussen Albert Heijn en C1000. De marktleider begon afgelopen week met het derde seizen waarin kan worden gespaard voor voetbalplaatjes. Eerder al begon C1000 met een alternatieve voetbalactie. Met de spaaractie rond de Troetels gooit Plus, die ooit het eerste recht hadden op de voetbalplaatjes, het over een andere boeg.

 

De supermarktketen heeft een alliantie gesloten met een belangrijke partner om van de Troetels een succes te maken. Kinderzender Nickelodeon heeft de maand februari uitgeroepen tot Troetelmaand. Kinderen kunnen via de website van de zender een virale Troetel versturen. Ook kunnen kijkers aangeven wie ze een speciale Super Troetel willen geven. Daarmee kunnen ze een optreden op televisie verdienen.

Supermarktketen Plus lanceert de zogenoemde Troetels. De kleine, aaibare dierenfiguren kunnen worden gespaard bij iedere vijftien euro aan boodschappen en bij speciale actieproducten. Bij iedere Troetel hoort ook een actiesticker.

 

De Troetels zijn het antwoord van Plus op de voetbalspaaroorlog tussen Albert Heijn en C1000. De marktleider begon afgelopen week met het derde seizen waarin kan worden gespaard voor voetbalplaatjes. Eerder al begon C1000 met een alternatieve voetbalactie. Met de spaaractie rond de Troetels gooit Plus, die ooit het eerste recht hadden op de voetbalplaatjes, het over een andere boeg.

 

De supermarktketen heeft een alliantie gesloten met een belangrijke partner om van de Troetels een succes te maken. Kinderzender Nickelodeon heeft de maand februari uitgeroepen tot Troetelmaand. Kinderen kunnen via de website van de zender een virale Troetel versturen. Ook kunnen kijkers aangeven wie ze een speciale Super Troetel willen geven. Daarmee kunnen ze een optreden op televisie verdienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


 Markthal Rotterdam valt opnieuw in de prijzen

24/05/2017

De Markthal Rotterdam valt opnieuw in de prijzen: nu is ze in Las Vegas uitgeroepen tot beste winkelcentrum ter wereld. Toch is het niet louter jubel in Rotterdam, want ondernemers kampen met tegenvallende resultaten.

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

24/05/2017

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

Discount zet de toon in private label

23/05/2017

De 'emancipatie' van discountformules, in gang gezet door Lidl, heeft ook gevolgen voor de evolutie in private labelproducten. Van prijsbreker tot onderscheidend element in een formule die sterk leunt op eigen of fancy merken.

Rechtszaak Max Verstappen tegen Picnic afgewezen

22/05/2017

De rechtbank heeft een rechtszaak van F1-piloot Max Verstappen tegen online supermarkt Picnic afgewezen. Het management van de autocoureur had een schadevergoeding gevraagd vanwege een reclamefilmpje met een lookalike van Verstappen.

Vakbonden Jumbo plannen nog meer acties

22/05/2017

De vakbonden bij Jumbo zijn voorlopig nog niet van plan om de strijdbijl te begraven, nu de supermarktketen besloten heeft om niet langer te willen onderhandelen over een nieuwe cao. Ze kondigen zelfs nieuwe acties aan.

Lidl start webshop in China

22/05/2017

De Duitse supermarktketen Lidl heeft in China een eigen webshop opgericht. Net als vele andere Westerse bedrijven kiest het daarbij voor Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba.

Back to top