Poiesz bereikt mijlpaal met zestigste winkel | RetailDetail

Poiesz bereikt mijlpaal met zestigste winkel

De Nederlandse supermarktketen Poiesz neemt de C1000 in het Friese Dronrijp over. Als de winkel na de zomervakantie heropend wordt onder de vlag van Poiesz is het de zestigste winkel voor de Noord-Nederlandse winkelketen.

 

Alle medewerkers van de winkel gaan over naar de nieuwe eigenaar. Poiesz heeft als een belangrijke missie staan om te groeien door het openhouden van winkels in kleine kernen. De winkelketen slaagt erin om in kleinere marktgebieden toch een volwaardige, rendabele supermarkt neer te zetten.

 

Volgens Poiesz draagt de overname van de winkel in Dronrijp dan ook bij aan het behoud van de leefbaarheid in Dronrijp. De plaats in de gemeente Menaldumadeel telt ongeveer 3300 inwoners.

De Nederlandse supermarktketen Poiesz neemt de C1000 in het Friese Dronrijp over. Als de winkel na de zomervakantie heropend wordt onder de vlag van Poiesz is het de zestigste winkel voor de Noord-Nederlandse winkelketen.

 

Alle medewerkers van de winkel gaan over naar de nieuwe eigenaar. Poiesz heeft als een belangrijke missie staan om te groeien door het openhouden van winkels in kleine kernen. De winkelketen slaagt erin om in kleinere marktgebieden toch een volwaardige, rendabele supermarkt neer te zetten.

 

Volgens Poiesz draagt de overname van de winkel in Dronrijp dan ook bij aan het behoud van de leefbaarheid in Dronrijp. De plaats in de gemeente Menaldumadeel telt ongeveer 3300 inwoners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.