Poiesz bereikt mijlpaal met zestigste winkel

De Nederlandse supermarktketen Poiesz neemt de C1000 in het Friese Dronrijp over. Als de winkel na de zomervakantie heropend wordt onder de vlag van Poiesz is het de zestigste winkel voor de Noord-Nederlandse winkelketen.

 

Alle medewerkers van de winkel gaan over naar de nieuwe eigenaar. Poiesz heeft als een belangrijke missie staan om te groeien door het openhouden van winkels in kleine kernen. De winkelketen slaagt erin om in kleinere marktgebieden toch een volwaardige, rendabele supermarkt neer te zetten.

 

Volgens Poiesz draagt de overname van de winkel in Dronrijp dan ook bij aan het behoud van de leefbaarheid in Dronrijp. De plaats in de gemeente Menaldumadeel telt ongeveer 3300 inwoners.

De Nederlandse supermarktketen Poiesz neemt de C1000 in het Friese Dronrijp over. Als de winkel na de zomervakantie heropend wordt onder de vlag van Poiesz is het de zestigste winkel voor de Noord-Nederlandse winkelketen.

 

Alle medewerkers van de winkel gaan over naar de nieuwe eigenaar. Poiesz heeft als een belangrijke missie staan om te groeien door het openhouden van winkels in kleine kernen. De winkelketen slaagt erin om in kleinere marktgebieden toch een volwaardige, rendabele supermarkt neer te zetten.

 

Volgens Poiesz draagt de overname van de winkel in Dronrijp dan ook bij aan het behoud van de leefbaarheid in Dronrijp. De plaats in de gemeente Menaldumadeel telt ongeveer 3300 inwoners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top