Scapino wint zaak van Converse | RetailDetail

Scapino wint zaak van Converse

Schoenenketen Scapino heeft een proces dat was aangespannen door het sportmerk Converse gewonnen. Volgens Converse maakte Scapino inbreuk op het merkrecht, maar de rechter in Assen stelde Scapino in het gelijk en veroordeelde het schoenenmerk tot het betalen van de proceskosten.

 

De zaak draaide om de verkoop in 2009 van een partij Converse-schoenen tegen lage prijzen bij Scapino. Volgens Converse betrof het namaak, maar de partij was door Scapino via de officiële weg ingekocht. Ook de klacht van Converse dat door de lage prijs de exclusiviteit van het merk werd aangetast, werd door de rechter niet gevolgd.

 

Converse, een dochter van Nike, moet ruim 25.000 euro aan proceskosten betalen, evenals een nog vast te stellen schadevergoeding. Ook moet de uitspraak op de site van de fabrikant worden gepubliceerd.

Schoenenketen Scapino heeft een proces dat was aangespannen door het sportmerk Converse gewonnen. Volgens Converse maakte Scapino inbreuk op het merkrecht, maar de rechter in Assen stelde Scapino in het gelijk en veroordeelde het schoenenmerk tot het betalen van de proceskosten.

 

De zaak draaide om de verkoop in 2009 van een partij Converse-schoenen tegen lage prijzen bij Scapino. Volgens Converse betrof het namaak, maar de partij was door Scapino via de officiële weg ingekocht. Ook de klacht van Converse dat door de lage prijs de exclusiviteit van het merk werd aangetast, werd door de rechter niet gevolgd.

 

Converse, een dochter van Nike, moet ruim 25.000 euro aan proceskosten betalen, evenals een nog vast te stellen schadevergoeding. Ook moet de uitspraak op de site van de fabrikant worden gepubliceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.