Schiphol opent luxe modeparadijs | RetailDetail

Schiphol opent luxe modeparadijs

De luchthaven Schiphol heeft het nieuwe winkelgedeelte achter de douane voor intercontinentale vluchten officieel geopend. In totaal zijn er 26 nieuwe winkels geopend, waaronder de eerste Europese vestiging van de Amerikaanse winkelketen Victoria's Secret. Andere modewinkels zijn er van Burberry en Hermés.

Andere blikvangers in het nieuwe winkelcentrum zijn juwelenwinkels van de merken Swarovski en Buddha to Buddha. Het centrum is gevestigd in Lounge 3 en kostte Schiphol een investering van 13,5 miljoen euro. De verbouwing nam in totaal zeven maanden in beslag.

'We willen een voorloper zijn in Europa. Een vliegveld waar passagiers naast dat ze snel de weg kunnen vinden naar hun gate, ook kunnen relaxen en kunnen shoppen', zegt president-directeur Jos Nijhuis van Schiphol over het nieuwe winkelcentrum.

De luchthaven Schiphol heeft het nieuwe winkelgedeelte achter de douane voor intercontinentale vluchten officieel geopend. In totaal zijn er 26 nieuwe winkels geopend, waaronder de eerste Europese vestiging van de Amerikaanse winkelketen Victoria's Secret. Andere modewinkels zijn er van Burberry en Hermés.

Andere blikvangers in het nieuwe winkelcentrum zijn juwelenwinkels van de merken Swarovski en Buddha to Buddha. Het centrum is gevestigd in Lounge 3 en kostte Schiphol een investering van 13,5 miljoen euro. De verbouwing nam in totaal zeven maanden in beslag.

'We willen een voorloper zijn in Europa. Een vliegveld waar passagiers naast dat ze snel de weg kunnen vinden naar hun gate, ook kunnen relaxen en kunnen shoppen', zegt president-directeur Jos Nijhuis van Schiphol over het nieuwe winkelcentrum.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.