Schiphol opent luxe modeparadijs | RetailDetail

Schiphol opent luxe modeparadijs

De luchthaven Schiphol heeft het nieuwe winkelgedeelte achter de douane voor intercontinentale vluchten officieel geopend. In totaal zijn er 26 nieuwe winkels geopend, waaronder de eerste Europese vestiging van de Amerikaanse winkelketen Victoria's Secret. Andere modewinkels zijn er van Burberry en Hermés.

Andere blikvangers in het nieuwe winkelcentrum zijn juwelenwinkels van de merken Swarovski en Buddha to Buddha. Het centrum is gevestigd in Lounge 3 en kostte Schiphol een investering van 13,5 miljoen euro. De verbouwing nam in totaal zeven maanden in beslag.

'We willen een voorloper zijn in Europa. Een vliegveld waar passagiers naast dat ze snel de weg kunnen vinden naar hun gate, ook kunnen relaxen en kunnen shoppen', zegt president-directeur Jos Nijhuis van Schiphol over het nieuwe winkelcentrum.

De luchthaven Schiphol heeft het nieuwe winkelgedeelte achter de douane voor intercontinentale vluchten officieel geopend. In totaal zijn er 26 nieuwe winkels geopend, waaronder de eerste Europese vestiging van de Amerikaanse winkelketen Victoria's Secret. Andere modewinkels zijn er van Burberry en Hermés.

Andere blikvangers in het nieuwe winkelcentrum zijn juwelenwinkels van de merken Swarovski en Buddha to Buddha. Het centrum is gevestigd in Lounge 3 en kostte Schiphol een investering van 13,5 miljoen euro. De verbouwing nam in totaal zeven maanden in beslag.

'We willen een voorloper zijn in Europa. Een vliegveld waar passagiers naast dat ze snel de weg kunnen vinden naar hun gate, ook kunnen relaxen en kunnen shoppen', zegt president-directeur Jos Nijhuis van Schiphol over het nieuwe winkelcentrum.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Jeansketen Lake Side failliet verklaard

22/02/2018

Alle 28 winkels van de modeketen Lake Side zijn failliet verklaard. Zo komt waarschijnlijk een einde aan een bedrijf dat zes jaar geleden nog meer dan zeventig winkels had. De curator wil wel werk maken van een doorstart.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

Back to top