Schiphol opent luxe modeparadijs | RetailDetail

Schiphol opent luxe modeparadijs

De luchthaven Schiphol heeft het nieuwe winkelgedeelte achter de douane voor intercontinentale vluchten officieel geopend. In totaal zijn er 26 nieuwe winkels geopend, waaronder de eerste Europese vestiging van de Amerikaanse winkelketen Victoria's Secret. Andere modewinkels zijn er van Burberry en Hermés.

Andere blikvangers in het nieuwe winkelcentrum zijn juwelenwinkels van de merken Swarovski en Buddha to Buddha. Het centrum is gevestigd in Lounge 3 en kostte Schiphol een investering van 13,5 miljoen euro. De verbouwing nam in totaal zeven maanden in beslag.

'We willen een voorloper zijn in Europa. Een vliegveld waar passagiers naast dat ze snel de weg kunnen vinden naar hun gate, ook kunnen relaxen en kunnen shoppen', zegt president-directeur Jos Nijhuis van Schiphol over het nieuwe winkelcentrum.

De luchthaven Schiphol heeft het nieuwe winkelgedeelte achter de douane voor intercontinentale vluchten officieel geopend. In totaal zijn er 26 nieuwe winkels geopend, waaronder de eerste Europese vestiging van de Amerikaanse winkelketen Victoria's Secret. Andere modewinkels zijn er van Burberry en Hermés.

Andere blikvangers in het nieuwe winkelcentrum zijn juwelenwinkels van de merken Swarovski en Buddha to Buddha. Het centrum is gevestigd in Lounge 3 en kostte Schiphol een investering van 13,5 miljoen euro. De verbouwing nam in totaal zeven maanden in beslag.

'We willen een voorloper zijn in Europa. Een vliegveld waar passagiers naast dat ze snel de weg kunnen vinden naar hun gate, ook kunnen relaxen en kunnen shoppen', zegt president-directeur Jos Nijhuis van Schiphol over het nieuwe winkelcentrum.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.