Schoenenketen Scapino mikt op kleinere winkels.

De keten van schoenenwinkels Scapino wil de komende jaren het aantal vestigingen behoorlijk uitbouwen. Daartoe komt de onderneming met een kleiner winkelformat dat een oppervlakte van 350 tot 400 vierkante meter beslaat.

 

Dat meldt Retailnews. Het bedrijf denkt met de nieuwe winkelformule succesvol te kunnen zijn in in kleinere plaatsen en buiten de stadscentra van de grotere steden. Ook met de reguliere winkels van 700 tot duizend vierkante meter wil Scapino de komende jaren groeien, zonder hier concrete groeicijfers voor te noemen.

 

Scapino behoort sinds 2006 tot de Macintosh Retail Group. De keten werd overgenomen van Retail Network, dat een deel van de van Koninklijke Bijenkorf Beheer afgesplitste winkelketens beheerde en uiteindelijk allemaal van de hand deed aan andere kopers. Bekendste zusterketen van Scapino in die tijd was Kijkshop.

De keten van schoenenwinkels Scapino wil de komende jaren het aantal vestigingen behoorlijk uitbouwen. Daartoe komt de onderneming met een kleiner winkelformat dat een oppervlakte van 350 tot 400 vierkante meter beslaat.

 

Dat meldt Retailnews. Het bedrijf denkt met de nieuwe winkelformule succesvol te kunnen zijn in in kleinere plaatsen en buiten de stadscentra van de grotere steden. Ook met de reguliere winkels van 700 tot duizend vierkante meter wil Scapino de komende jaren groeien, zonder hier concrete groeicijfers voor te noemen.

 

Scapino behoort sinds 2006 tot de Macintosh Retail Group. De keten werd overgenomen van Retail Network, dat een deel van de van Koninklijke Bijenkorf Beheer afgesplitste winkelketens beheerde en uiteindelijk allemaal van de hand deed aan andere kopers. Bekendste zusterketen van Scapino in die tijd was Kijkshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top