Schoenenketen Scapino mikt op kleinere winkels.

De keten van schoenenwinkels Scapino wil de komende jaren het aantal vestigingen behoorlijk uitbouwen. Daartoe komt de onderneming met een kleiner winkelformat dat een oppervlakte van 350 tot 400 vierkante meter beslaat.

 

Dat meldt Retailnews. Het bedrijf denkt met de nieuwe winkelformule succesvol te kunnen zijn in in kleinere plaatsen en buiten de stadscentra van de grotere steden. Ook met de reguliere winkels van 700 tot duizend vierkante meter wil Scapino de komende jaren groeien, zonder hier concrete groeicijfers voor te noemen.

 

Scapino behoort sinds 2006 tot de Macintosh Retail Group. De keten werd overgenomen van Retail Network, dat een deel van de van Koninklijke Bijenkorf Beheer afgesplitste winkelketens beheerde en uiteindelijk allemaal van de hand deed aan andere kopers. Bekendste zusterketen van Scapino in die tijd was Kijkshop.

De keten van schoenenwinkels Scapino wil de komende jaren het aantal vestigingen behoorlijk uitbouwen. Daartoe komt de onderneming met een kleiner winkelformat dat een oppervlakte van 350 tot 400 vierkante meter beslaat.

 

Dat meldt Retailnews. Het bedrijf denkt met de nieuwe winkelformule succesvol te kunnen zijn in in kleinere plaatsen en buiten de stadscentra van de grotere steden. Ook met de reguliere winkels van 700 tot duizend vierkante meter wil Scapino de komende jaren groeien, zonder hier concrete groeicijfers voor te noemen.

 

Scapino behoort sinds 2006 tot de Macintosh Retail Group. De keten werd overgenomen van Retail Network, dat een deel van de van Koninklijke Bijenkorf Beheer afgesplitste winkelketens beheerde en uiteindelijk allemaal van de hand deed aan andere kopers. Bekendste zusterketen van Scapino in die tijd was Kijkshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top