Schoenenketen Scapino mikt op kleinere winkels. | RetailDetail

Schoenenketen Scapino mikt op kleinere winkels.

De keten van schoenenwinkels Scapino wil de komende jaren het aantal vestigingen behoorlijk uitbouwen. Daartoe komt de onderneming met een kleiner winkelformat dat een oppervlakte van 350 tot 400 vierkante meter beslaat.

 

Dat meldt Retailnews. Het bedrijf denkt met de nieuwe winkelformule succesvol te kunnen zijn in in kleinere plaatsen en buiten de stadscentra van de grotere steden. Ook met de reguliere winkels van 700 tot duizend vierkante meter wil Scapino de komende jaren groeien, zonder hier concrete groeicijfers voor te noemen.

 

Scapino behoort sinds 2006 tot de Macintosh Retail Group. De keten werd overgenomen van Retail Network, dat een deel van de van Koninklijke Bijenkorf Beheer afgesplitste winkelketens beheerde en uiteindelijk allemaal van de hand deed aan andere kopers. Bekendste zusterketen van Scapino in die tijd was Kijkshop.

De keten van schoenenwinkels Scapino wil de komende jaren het aantal vestigingen behoorlijk uitbouwen. Daartoe komt de onderneming met een kleiner winkelformat dat een oppervlakte van 350 tot 400 vierkante meter beslaat.

 

Dat meldt Retailnews. Het bedrijf denkt met de nieuwe winkelformule succesvol te kunnen zijn in in kleinere plaatsen en buiten de stadscentra van de grotere steden. Ook met de reguliere winkels van 700 tot duizend vierkante meter wil Scapino de komende jaren groeien, zonder hier concrete groeicijfers voor te noemen.

 

Scapino behoort sinds 2006 tot de Macintosh Retail Group. De keten werd overgenomen van Retail Network, dat een deel van de van Koninklijke Bijenkorf Beheer afgesplitste winkelketens beheerde en uiteindelijk allemaal van de hand deed aan andere kopers. Bekendste zusterketen van Scapino in die tijd was Kijkshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.