Strandretail klaagt over broodroof

Het marketingbeleid van grote foodfabrikanten kost winkeliers langs de Nederlandse stranden klauwen vol met geld. Sinds enige tijd is het weer toegestaan voor fabrikanten om hun producten te samplen op het strand bij Scheveningen. Klanten die gratis ijs en drinken in hun handen gedrukt krijgen van promotieteams, kopen vervolgens niets meer bij de winkels in de buurt.

 

Wim de Jager heeft een ijssalon op de boulevard van Scheveningen. Hij ziet regelmatig promotieteams voorbijgangers ijsjes, frisdrank en alcoholvrij bier uitdelen. ' Ik leef van de impulskoop van klanten. Als zij een paar meter voor mijn zaak al gratis drinken of ijs hebben gehad, is die ingeving om bij mij wat te kopen natuurlijk weg , foetert de gedupeerde ondernemer', klaagt hij in De Telegraaf.

 

'Als de mensen zomaar frisdrank en ijs uitgedeeld krijgen, lopen ze mij voorbij en geven bij mij dus niks meer uit' , valt Jeffry Camphuijsen van strandpaviljoen Grand Plage zijn collega De Jager bij. Het verbod is volgens de gemeente opgeheven omdat dit in tegenspraak was met andere regels en richtlijnen. Wel moeten bedrijven ervoor zorgen dat de rotzooi wordt opgeruimd.

Het marketingbeleid van grote foodfabrikanten kost winkeliers langs de Nederlandse stranden klauwen vol met geld. Sinds enige tijd is het weer toegestaan voor fabrikanten om hun producten te samplen op het strand bij Scheveningen. Klanten die gratis ijs en drinken in hun handen gedrukt krijgen van promotieteams, kopen vervolgens niets meer bij de winkels in de buurt.

 

Wim de Jager heeft een ijssalon op de boulevard van Scheveningen. Hij ziet regelmatig promotieteams voorbijgangers ijsjes, frisdrank en alcoholvrij bier uitdelen. ' Ik leef van de impulskoop van klanten. Als zij een paar meter voor mijn zaak al gratis drinken of ijs hebben gehad, is die ingeving om bij mij wat te kopen natuurlijk weg , foetert de gedupeerde ondernemer', klaagt hij in De Telegraaf.

 

'Als de mensen zomaar frisdrank en ijs uitgedeeld krijgen, lopen ze mij voorbij en geven bij mij dus niks meer uit' , valt Jeffry Camphuijsen van strandpaviljoen Grand Plage zijn collega De Jager bij. Het verbod is volgens de gemeente opgeheven omdat dit in tegenspraak was met andere regels en richtlijnen. Wel moeten bedrijven ervoor zorgen dat de rotzooi wordt opgeruimd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top