Strandretail klaagt over broodroof

Het marketingbeleid van grote foodfabrikanten kost winkeliers langs de Nederlandse stranden klauwen vol met geld. Sinds enige tijd is het weer toegestaan voor fabrikanten om hun producten te samplen op het strand bij Scheveningen. Klanten die gratis ijs en drinken in hun handen gedrukt krijgen van promotieteams, kopen vervolgens niets meer bij de winkels in de buurt.

 

Wim de Jager heeft een ijssalon op de boulevard van Scheveningen. Hij ziet regelmatig promotieteams voorbijgangers ijsjes, frisdrank en alcoholvrij bier uitdelen. ' Ik leef van de impulskoop van klanten. Als zij een paar meter voor mijn zaak al gratis drinken of ijs hebben gehad, is die ingeving om bij mij wat te kopen natuurlijk weg , foetert de gedupeerde ondernemer', klaagt hij in De Telegraaf.

 

'Als de mensen zomaar frisdrank en ijs uitgedeeld krijgen, lopen ze mij voorbij en geven bij mij dus niks meer uit' , valt Jeffry Camphuijsen van strandpaviljoen Grand Plage zijn collega De Jager bij. Het verbod is volgens de gemeente opgeheven omdat dit in tegenspraak was met andere regels en richtlijnen. Wel moeten bedrijven ervoor zorgen dat de rotzooi wordt opgeruimd.

Het marketingbeleid van grote foodfabrikanten kost winkeliers langs de Nederlandse stranden klauwen vol met geld. Sinds enige tijd is het weer toegestaan voor fabrikanten om hun producten te samplen op het strand bij Scheveningen. Klanten die gratis ijs en drinken in hun handen gedrukt krijgen van promotieteams, kopen vervolgens niets meer bij de winkels in de buurt.

 

Wim de Jager heeft een ijssalon op de boulevard van Scheveningen. Hij ziet regelmatig promotieteams voorbijgangers ijsjes, frisdrank en alcoholvrij bier uitdelen. ' Ik leef van de impulskoop van klanten. Als zij een paar meter voor mijn zaak al gratis drinken of ijs hebben gehad, is die ingeving om bij mij wat te kopen natuurlijk weg , foetert de gedupeerde ondernemer', klaagt hij in De Telegraaf.

 

'Als de mensen zomaar frisdrank en ijs uitgedeeld krijgen, lopen ze mij voorbij en geven bij mij dus niks meer uit' , valt Jeffry Camphuijsen van strandpaviljoen Grand Plage zijn collega De Jager bij. Het verbod is volgens de gemeente opgeheven omdat dit in tegenspraak was met andere regels en richtlijnen. Wel moeten bedrijven ervoor zorgen dat de rotzooi wordt opgeruimd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


 Sligro zoekt samenwerking voor Emté

20/07/2017

Sligro Food Group zoekt een samenwerking voor haar noodlijdende supermarktketen Emté. De groothandel in Veghel wil voor eind dit jaar een partij vinden waarmee de divisie foodretail de toekomst in kan.

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

20/07/2017

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Mooie winstgroei voor Unilever

20/07/2017

In het eerste halfjaar van 2017 heeft Unilever zowel de omzet als de winst substantieel zien groeien. Die prestatie is vooral te danken aan prijsverhogingen en aan een positieve dynamiek in de categorieën verzorging en ijs. 

ChiqueOLatte wil uitrollen

19/07/2017

Chocoladeconcept ChiqueOLatte wil verder uitrollen. Het eerste chocoladecafé opende in april in winkelcentrum Plein 40-45 in Amsterdam-West.

Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

19/07/2017

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Picnic trekt naar regio Leiden

19/07/2017

Picnic gaat vanaf september bezorgen in de regio Leiden. De online super brengt hier straks vanuit een distributiehub in Leiden de bestelde boodschappen rond in de omgeving.

Back to top