Strandretail klaagt over broodroof

Het marketingbeleid van grote foodfabrikanten kost winkeliers langs de Nederlandse stranden klauwen vol met geld. Sinds enige tijd is het weer toegestaan voor fabrikanten om hun producten te samplen op het strand bij Scheveningen. Klanten die gratis ijs en drinken in hun handen gedrukt krijgen van promotieteams, kopen vervolgens niets meer bij de winkels in de buurt.

 

Wim de Jager heeft een ijssalon op de boulevard van Scheveningen. Hij ziet regelmatig promotieteams voorbijgangers ijsjes, frisdrank en alcoholvrij bier uitdelen. ' Ik leef van de impulskoop van klanten. Als zij een paar meter voor mijn zaak al gratis drinken of ijs hebben gehad, is die ingeving om bij mij wat te kopen natuurlijk weg , foetert de gedupeerde ondernemer', klaagt hij in De Telegraaf.

 

'Als de mensen zomaar frisdrank en ijs uitgedeeld krijgen, lopen ze mij voorbij en geven bij mij dus niks meer uit' , valt Jeffry Camphuijsen van strandpaviljoen Grand Plage zijn collega De Jager bij. Het verbod is volgens de gemeente opgeheven omdat dit in tegenspraak was met andere regels en richtlijnen. Wel moeten bedrijven ervoor zorgen dat de rotzooi wordt opgeruimd.

Het marketingbeleid van grote foodfabrikanten kost winkeliers langs de Nederlandse stranden klauwen vol met geld. Sinds enige tijd is het weer toegestaan voor fabrikanten om hun producten te samplen op het strand bij Scheveningen. Klanten die gratis ijs en drinken in hun handen gedrukt krijgen van promotieteams, kopen vervolgens niets meer bij de winkels in de buurt.

 

Wim de Jager heeft een ijssalon op de boulevard van Scheveningen. Hij ziet regelmatig promotieteams voorbijgangers ijsjes, frisdrank en alcoholvrij bier uitdelen. ' Ik leef van de impulskoop van klanten. Als zij een paar meter voor mijn zaak al gratis drinken of ijs hebben gehad, is die ingeving om bij mij wat te kopen natuurlijk weg , foetert de gedupeerde ondernemer', klaagt hij in De Telegraaf.

 

'Als de mensen zomaar frisdrank en ijs uitgedeeld krijgen, lopen ze mij voorbij en geven bij mij dus niks meer uit' , valt Jeffry Camphuijsen van strandpaviljoen Grand Plage zijn collega De Jager bij. Het verbod is volgens de gemeente opgeheven omdat dit in tegenspraak was met andere regels en richtlijnen. Wel moeten bedrijven ervoor zorgen dat de rotzooi wordt opgeruimd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top