Strandretail klaagt over broodroof | RetailDetail

Strandretail klaagt over broodroof

Het marketingbeleid van grote foodfabrikanten kost winkeliers langs de Nederlandse stranden klauwen vol met geld. Sinds enige tijd is het weer toegestaan voor fabrikanten om hun producten te samplen op het strand bij Scheveningen. Klanten die gratis ijs en drinken in hun handen gedrukt krijgen van promotieteams, kopen vervolgens niets meer bij de winkels in de buurt.

 

Wim de Jager heeft een ijssalon op de boulevard van Scheveningen. Hij ziet regelmatig promotieteams voorbijgangers ijsjes, frisdrank en alcoholvrij bier uitdelen. ' Ik leef van de impulskoop van klanten. Als zij een paar meter voor mijn zaak al gratis drinken of ijs hebben gehad, is die ingeving om bij mij wat te kopen natuurlijk weg , foetert de gedupeerde ondernemer', klaagt hij in De Telegraaf.

 

'Als de mensen zomaar frisdrank en ijs uitgedeeld krijgen, lopen ze mij voorbij en geven bij mij dus niks meer uit' , valt Jeffry Camphuijsen van strandpaviljoen Grand Plage zijn collega De Jager bij. Het verbod is volgens de gemeente opgeheven omdat dit in tegenspraak was met andere regels en richtlijnen. Wel moeten bedrijven ervoor zorgen dat de rotzooi wordt opgeruimd.

Het marketingbeleid van grote foodfabrikanten kost winkeliers langs de Nederlandse stranden klauwen vol met geld. Sinds enige tijd is het weer toegestaan voor fabrikanten om hun producten te samplen op het strand bij Scheveningen. Klanten die gratis ijs en drinken in hun handen gedrukt krijgen van promotieteams, kopen vervolgens niets meer bij de winkels in de buurt.

 

Wim de Jager heeft een ijssalon op de boulevard van Scheveningen. Hij ziet regelmatig promotieteams voorbijgangers ijsjes, frisdrank en alcoholvrij bier uitdelen. ' Ik leef van de impulskoop van klanten. Als zij een paar meter voor mijn zaak al gratis drinken of ijs hebben gehad, is die ingeving om bij mij wat te kopen natuurlijk weg , foetert de gedupeerde ondernemer', klaagt hij in De Telegraaf.

 

'Als de mensen zomaar frisdrank en ijs uitgedeeld krijgen, lopen ze mij voorbij en geven bij mij dus niks meer uit' , valt Jeffry Camphuijsen van strandpaviljoen Grand Plage zijn collega De Jager bij. Het verbod is volgens de gemeente opgeheven omdat dit in tegenspraak was met andere regels en richtlijnen. Wel moeten bedrijven ervoor zorgen dat de rotzooi wordt opgeruimd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.