Stuntlabel Zeeman loopt goed

Het modemerk Frank, waarmee de keten van textielsupermarkten Zeeman een enorme stunt uithaalde tijdens de Amsterdam Fashion Week, loopt uitstekend. De eerste dagen na de presentatie gingen er dagelijks enkele duizenden artikelen over de virtuele toonbank van webwinkel Frankfashion.nl. Nu de hype was is gezakt, bedraagt de verkoop zo'n honderd stuks per dag.

Dat zegt Jacques van der Bom van Zeeman tegen Twinkle Magazine. Zeeman zorgde voor een enorme stunt door de collectie te presenteren tijdens het prestigieuze modefestival. Pas later werd bekend dat het bedrijf in spotgoedkope kleding achter het merk zat. Daarmee scoorde Zeeman enorm veel publiciteit. De kleinere maten van een aantal van de aangeboden kledingstukken zijn intussen al uitverkocht.

Zes ontwerpen uit de getoonde collectie, waaronder een coltrui, tailleslip en bolero-vest, zijn te koop via de website van Frank. Hoe lang de items nog worden aangeboden is onduidelijk.

Het modemerk Frank, waarmee de keten van textielsupermarkten Zeeman een enorme stunt uithaalde tijdens de Amsterdam Fashion Week, loopt uitstekend. De eerste dagen na de presentatie gingen er dagelijks enkele duizenden artikelen over de virtuele toonbank van webwinkel Frankfashion.nl. Nu de hype was is gezakt, bedraagt de verkoop zo'n honderd stuks per dag.

Dat zegt Jacques van der Bom van Zeeman tegen Twinkle Magazine. Zeeman zorgde voor een enorme stunt door de collectie te presenteren tijdens het prestigieuze modefestival. Pas later werd bekend dat het bedrijf in spotgoedkope kleding achter het merk zat. Daarmee scoorde Zeeman enorm veel publiciteit. De kleinere maten van een aantal van de aangeboden kledingstukken zijn intussen al uitverkocht.

Zes ontwerpen uit de getoonde collectie, waaronder een coltrui, tailleslip en bolero-vest, zijn te koop via de website van Frank. Hoe lang de items nog worden aangeboden is onduidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Loake Shoemakers zet eerste stap in Nederland

09/08/2017

De Britse keten Loake Shoemakers zet met een conceptwinkel in Maastricht haar eerste stap in Nederland. De winkel brengt vanaf oktober in de Stokstraat een brede collectie klassieke herenschoenen. 

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top