Stuntlabel Zeeman loopt goed

Het modemerk Frank, waarmee de keten van textielsupermarkten Zeeman een enorme stunt uithaalde tijdens de Amsterdam Fashion Week, loopt uitstekend. De eerste dagen na de presentatie gingen er dagelijks enkele duizenden artikelen over de virtuele toonbank van webwinkel Frankfashion.nl. Nu de hype was is gezakt, bedraagt de verkoop zo'n honderd stuks per dag.

Dat zegt Jacques van der Bom van Zeeman tegen Twinkle Magazine. Zeeman zorgde voor een enorme stunt door de collectie te presenteren tijdens het prestigieuze modefestival. Pas later werd bekend dat het bedrijf in spotgoedkope kleding achter het merk zat. Daarmee scoorde Zeeman enorm veel publiciteit. De kleinere maten van een aantal van de aangeboden kledingstukken zijn intussen al uitverkocht.

Zes ontwerpen uit de getoonde collectie, waaronder een coltrui, tailleslip en bolero-vest, zijn te koop via de website van Frank. Hoe lang de items nog worden aangeboden is onduidelijk.

Het modemerk Frank, waarmee de keten van textielsupermarkten Zeeman een enorme stunt uithaalde tijdens de Amsterdam Fashion Week, loopt uitstekend. De eerste dagen na de presentatie gingen er dagelijks enkele duizenden artikelen over de virtuele toonbank van webwinkel Frankfashion.nl. Nu de hype was is gezakt, bedraagt de verkoop zo'n honderd stuks per dag.

Dat zegt Jacques van der Bom van Zeeman tegen Twinkle Magazine. Zeeman zorgde voor een enorme stunt door de collectie te presenteren tijdens het prestigieuze modefestival. Pas later werd bekend dat het bedrijf in spotgoedkope kleding achter het merk zat. Daarmee scoorde Zeeman enorm veel publiciteit. De kleinere maten van een aantal van de aangeboden kledingstukken zijn intussen al uitverkocht.

Zes ontwerpen uit de getoonde collectie, waaronder een coltrui, tailleslip en bolero-vest, zijn te koop via de website van Frank. Hoe lang de items nog worden aangeboden is onduidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top