Stuntlabel Zeeman loopt goed | RetailDetail

Stuntlabel Zeeman loopt goed

Het modemerk Frank, waarmee de keten van textielsupermarkten Zeeman een enorme stunt uithaalde tijdens de Amsterdam Fashion Week, loopt uitstekend. De eerste dagen na de presentatie gingen er dagelijks enkele duizenden artikelen over de virtuele toonbank van webwinkel Frankfashion.nl. Nu de hype was is gezakt, bedraagt de verkoop zo'n honderd stuks per dag.

Dat zegt Jacques van der Bom van Zeeman tegen Twinkle Magazine. Zeeman zorgde voor een enorme stunt door de collectie te presenteren tijdens het prestigieuze modefestival. Pas later werd bekend dat het bedrijf in spotgoedkope kleding achter het merk zat. Daarmee scoorde Zeeman enorm veel publiciteit. De kleinere maten van een aantal van de aangeboden kledingstukken zijn intussen al uitverkocht.

Zes ontwerpen uit de getoonde collectie, waaronder een coltrui, tailleslip en bolero-vest, zijn te koop via de website van Frank. Hoe lang de items nog worden aangeboden is onduidelijk.

Het modemerk Frank, waarmee de keten van textielsupermarkten Zeeman een enorme stunt uithaalde tijdens de Amsterdam Fashion Week, loopt uitstekend. De eerste dagen na de presentatie gingen er dagelijks enkele duizenden artikelen over de virtuele toonbank van webwinkel Frankfashion.nl. Nu de hype was is gezakt, bedraagt de verkoop zo'n honderd stuks per dag.

Dat zegt Jacques van der Bom van Zeeman tegen Twinkle Magazine. Zeeman zorgde voor een enorme stunt door de collectie te presenteren tijdens het prestigieuze modefestival. Pas later werd bekend dat het bedrijf in spotgoedkope kleding achter het merk zat. Daarmee scoorde Zeeman enorm veel publiciteit. De kleinere maten van een aantal van de aangeboden kledingstukken zijn intussen al uitverkocht.

Zes ontwerpen uit de getoonde collectie, waaronder een coltrui, tailleslip en bolero-vest, zijn te koop via de website van Frank. Hoe lang de items nog worden aangeboden is onduidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.