Stuntlabel Zeeman loopt goed

Het modemerk Frank, waarmee de keten van textielsupermarkten Zeeman een enorme stunt uithaalde tijdens de Amsterdam Fashion Week, loopt uitstekend. De eerste dagen na de presentatie gingen er dagelijks enkele duizenden artikelen over de virtuele toonbank van webwinkel Frankfashion.nl. Nu de hype was is gezakt, bedraagt de verkoop zo'n honderd stuks per dag.

Dat zegt Jacques van der Bom van Zeeman tegen Twinkle Magazine. Zeeman zorgde voor een enorme stunt door de collectie te presenteren tijdens het prestigieuze modefestival. Pas later werd bekend dat het bedrijf in spotgoedkope kleding achter het merk zat. Daarmee scoorde Zeeman enorm veel publiciteit. De kleinere maten van een aantal van de aangeboden kledingstukken zijn intussen al uitverkocht.

Zes ontwerpen uit de getoonde collectie, waaronder een coltrui, tailleslip en bolero-vest, zijn te koop via de website van Frank. Hoe lang de items nog worden aangeboden is onduidelijk.

Het modemerk Frank, waarmee de keten van textielsupermarkten Zeeman een enorme stunt uithaalde tijdens de Amsterdam Fashion Week, loopt uitstekend. De eerste dagen na de presentatie gingen er dagelijks enkele duizenden artikelen over de virtuele toonbank van webwinkel Frankfashion.nl. Nu de hype was is gezakt, bedraagt de verkoop zo'n honderd stuks per dag.

Dat zegt Jacques van der Bom van Zeeman tegen Twinkle Magazine. Zeeman zorgde voor een enorme stunt door de collectie te presenteren tijdens het prestigieuze modefestival. Pas later werd bekend dat het bedrijf in spotgoedkope kleding achter het merk zat. Daarmee scoorde Zeeman enorm veel publiciteit. De kleinere maten van een aantal van de aangeboden kledingstukken zijn intussen al uitverkocht.

Zes ontwerpen uit de getoonde collectie, waaronder een coltrui, tailleslip en bolero-vest, zijn te koop via de website van Frank. Hoe lang de items nog worden aangeboden is onduidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top