Turnover sluit eigen webwinkel

Het Nederlandse kledingmerk Turnover sluit de webwinkel waarmee het merk rechtstreeks verkocht aan consumenten. Het contract met de webshop-partner ISM eCompany wordt niet verlengd en de verkoop van het merk gebeurt nu alleen nog via een andere website en fysieke winkels.

 

Dat melden verschillende modesites. Turnover is sinds vorig jaar eigendom van de VeldhovenGroup, dat het merk kocht van de Secon Group. Beheer en logistiek rond de in de zomer van 2009 geopende webwinkel was volledig uitbesteed. ' Net als veel andere modebedrijven wil Turnover bij haar core business blijven en besteedt daarom alle e-commerce activiteiten van A tot Z uit bij de specialisten van ISM eCompany’, stelt de dienstverlener op zijn site.

 

Het merk blijft wel te koop via het online warenhuis Orangebag.nl en in winkels in tien Europese landen. De VeldhovenGroup zou zich de komende periode meer op groothandelsactiviteiten willen richten.

Het Nederlandse kledingmerk Turnover sluit de webwinkel waarmee het merk rechtstreeks verkocht aan consumenten. Het contract met de webshop-partner ISM eCompany wordt niet verlengd en de verkoop van het merk gebeurt nu alleen nog via een andere website en fysieke winkels.

 

Dat melden verschillende modesites. Turnover is sinds vorig jaar eigendom van de VeldhovenGroup, dat het merk kocht van de Secon Group. Beheer en logistiek rond de in de zomer van 2009 geopende webwinkel was volledig uitbesteed. ' Net als veel andere modebedrijven wil Turnover bij haar core business blijven en besteedt daarom alle e-commerce activiteiten van A tot Z uit bij de specialisten van ISM eCompany’, stelt de dienstverlener op zijn site.

 

Het merk blijft wel te koop via het online warenhuis Orangebag.nl en in winkels in tien Europese landen. De VeldhovenGroup zou zich de komende periode meer op groothandelsactiviteiten willen richten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top