Turnover sluit eigen webwinkel | RetailDetail

Turnover sluit eigen webwinkel

Het Nederlandse kledingmerk Turnover sluit de webwinkel waarmee het merk rechtstreeks verkocht aan consumenten. Het contract met de webshop-partner ISM eCompany wordt niet verlengd en de verkoop van het merk gebeurt nu alleen nog via een andere website en fysieke winkels.

 

Dat melden verschillende modesites. Turnover is sinds vorig jaar eigendom van de VeldhovenGroup, dat het merk kocht van de Secon Group. Beheer en logistiek rond de in de zomer van 2009 geopende webwinkel was volledig uitbesteed. ' Net als veel andere modebedrijven wil Turnover bij haar core business blijven en besteedt daarom alle e-commerce activiteiten van A tot Z uit bij de specialisten van ISM eCompany’, stelt de dienstverlener op zijn site.

 

Het merk blijft wel te koop via het online warenhuis Orangebag.nl en in winkels in tien Europese landen. De VeldhovenGroup zou zich de komende periode meer op groothandelsactiviteiten willen richten.

Het Nederlandse kledingmerk Turnover sluit de webwinkel waarmee het merk rechtstreeks verkocht aan consumenten. Het contract met de webshop-partner ISM eCompany wordt niet verlengd en de verkoop van het merk gebeurt nu alleen nog via een andere website en fysieke winkels.

 

Dat melden verschillende modesites. Turnover is sinds vorig jaar eigendom van de VeldhovenGroup, dat het merk kocht van de Secon Group. Beheer en logistiek rond de in de zomer van 2009 geopende webwinkel was volledig uitbesteed. ' Net als veel andere modebedrijven wil Turnover bij haar core business blijven en besteedt daarom alle e-commerce activiteiten van A tot Z uit bij de specialisten van ISM eCompany’, stelt de dienstverlener op zijn site.

 

Het merk blijft wel te koop via het online warenhuis Orangebag.nl en in winkels in tien Europese landen. De VeldhovenGroup zou zich de komende periode meer op groothandelsactiviteiten willen richten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).