V&D wil online naar 125 miljoen euro

Warenhuisketen V&D gaat de komende periode extra investeren in de webwinkel. Aanleiding is het grote succes van de verkopen in de webwinkel bij de start van het Prijzencircus van de winkelketen.Volgens V&D zijn daarbij alle records gebroken.

 

De doelstelling voor 2014 stond in eerste instantie op een omzet van 100 miljoen euro. Dat is nu bijgesteld naar 125 miljoen euro. 'We hebben besloten de investeringen in de groei van onze online business te versnellen. Onze eigenaar Sun European heeft hiervoor meer kapitaal beschikbaar gesteld,’ zegt V&D-directeur Mark McKeon,

 

Afgelopen week haalde vd.nl niet alleen de hoogste omzet non-food van alle V&D’s, in bezoekersaantallen zijn ook records gehaald met een stijging van meer dan 20% ten opzichte van eerdere bezoekersrecords. McKeon: ‘We zijn positief verrast door dit resultaat. We hadden wel met de nieuwe service van online reserveren meer bezoekers verwacht dan vorig jaar, maar dit resultaat is een droomscore.’

Warenhuisketen V&D gaat de komende periode extra investeren in de webwinkel. Aanleiding is het grote succes van de verkopen in de webwinkel bij de start van het Prijzencircus van de winkelketen.Volgens V&D zijn daarbij alle records gebroken.

 

De doelstelling voor 2014 stond in eerste instantie op een omzet van 100 miljoen euro. Dat is nu bijgesteld naar 125 miljoen euro. 'We hebben besloten de investeringen in de groei van onze online business te versnellen. Onze eigenaar Sun European heeft hiervoor meer kapitaal beschikbaar gesteld,’ zegt V&D-directeur Mark McKeon,

 

Afgelopen week haalde vd.nl niet alleen de hoogste omzet non-food van alle V&D’s, in bezoekersaantallen zijn ook records gehaald met een stijging van meer dan 20% ten opzichte van eerdere bezoekersrecords. McKeon: ‘We zijn positief verrast door dit resultaat. We hadden wel met de nieuwe service van online reserveren meer bezoekers verwacht dan vorig jaar, maar dit resultaat is een droomscore.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top