V&D wil online naar 125 miljoen euro

Warenhuisketen V&D gaat de komende periode extra investeren in de webwinkel. Aanleiding is het grote succes van de verkopen in de webwinkel bij de start van het Prijzencircus van de winkelketen.Volgens V&D zijn daarbij alle records gebroken.

 

De doelstelling voor 2014 stond in eerste instantie op een omzet van 100 miljoen euro. Dat is nu bijgesteld naar 125 miljoen euro. 'We hebben besloten de investeringen in de groei van onze online business te versnellen. Onze eigenaar Sun European heeft hiervoor meer kapitaal beschikbaar gesteld,’ zegt V&D-directeur Mark McKeon,

 

Afgelopen week haalde vd.nl niet alleen de hoogste omzet non-food van alle V&D’s, in bezoekersaantallen zijn ook records gehaald met een stijging van meer dan 20% ten opzichte van eerdere bezoekersrecords. McKeon: ‘We zijn positief verrast door dit resultaat. We hadden wel met de nieuwe service van online reserveren meer bezoekers verwacht dan vorig jaar, maar dit resultaat is een droomscore.’

Warenhuisketen V&D gaat de komende periode extra investeren in de webwinkel. Aanleiding is het grote succes van de verkopen in de webwinkel bij de start van het Prijzencircus van de winkelketen.Volgens V&D zijn daarbij alle records gebroken.

 

De doelstelling voor 2014 stond in eerste instantie op een omzet van 100 miljoen euro. Dat is nu bijgesteld naar 125 miljoen euro. 'We hebben besloten de investeringen in de groei van onze online business te versnellen. Onze eigenaar Sun European heeft hiervoor meer kapitaal beschikbaar gesteld,’ zegt V&D-directeur Mark McKeon,

 

Afgelopen week haalde vd.nl niet alleen de hoogste omzet non-food van alle V&D’s, in bezoekersaantallen zijn ook records gehaald met een stijging van meer dan 20% ten opzichte van eerdere bezoekersrecords. McKeon: ‘We zijn positief verrast door dit resultaat. We hadden wel met de nieuwe service van online reserveren meer bezoekers verwacht dan vorig jaar, maar dit resultaat is een droomscore.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

Back to top