V&D wil online naar 125 miljoen euro

Warenhuisketen V&D gaat de komende periode extra investeren in de webwinkel. Aanleiding is het grote succes van de verkopen in de webwinkel bij de start van het Prijzencircus van de winkelketen.Volgens V&D zijn daarbij alle records gebroken.

 

De doelstelling voor 2014 stond in eerste instantie op een omzet van 100 miljoen euro. Dat is nu bijgesteld naar 125 miljoen euro. 'We hebben besloten de investeringen in de groei van onze online business te versnellen. Onze eigenaar Sun European heeft hiervoor meer kapitaal beschikbaar gesteld,’ zegt V&D-directeur Mark McKeon,

 

Afgelopen week haalde vd.nl niet alleen de hoogste omzet non-food van alle V&D’s, in bezoekersaantallen zijn ook records gehaald met een stijging van meer dan 20% ten opzichte van eerdere bezoekersrecords. McKeon: ‘We zijn positief verrast door dit resultaat. We hadden wel met de nieuwe service van online reserveren meer bezoekers verwacht dan vorig jaar, maar dit resultaat is een droomscore.’

Warenhuisketen V&D gaat de komende periode extra investeren in de webwinkel. Aanleiding is het grote succes van de verkopen in de webwinkel bij de start van het Prijzencircus van de winkelketen.Volgens V&D zijn daarbij alle records gebroken.

 

De doelstelling voor 2014 stond in eerste instantie op een omzet van 100 miljoen euro. Dat is nu bijgesteld naar 125 miljoen euro. 'We hebben besloten de investeringen in de groei van onze online business te versnellen. Onze eigenaar Sun European heeft hiervoor meer kapitaal beschikbaar gesteld,’ zegt V&D-directeur Mark McKeon,

 

Afgelopen week haalde vd.nl niet alleen de hoogste omzet non-food van alle V&D’s, in bezoekersaantallen zijn ook records gehaald met een stijging van meer dan 20% ten opzichte van eerdere bezoekersrecords. McKeon: ‘We zijn positief verrast door dit resultaat. We hadden wel met de nieuwe service van online reserveren meer bezoekers verwacht dan vorig jaar, maar dit resultaat is een droomscore.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc van de hand gedaan. De keten komt in de handen van een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist de groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

14/08/2017

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top