Veel onvrede over service webwinkels

Nederlandse consumenten zijn kritisch over de kwaliteit van webwinkels. Vooral de service wordt in veel gevallen als sterk onder de maat ervaren. Maar liefst 45 procent van de ondervraagden vindt de kwaliteit van webwinkels onder de maat.

 

Dat staat in de jongste editie van de ICT Barometer van het bureau Ernst & Young. Toch ziet de toekomst er gunstig uit voor online retailers. Vijf op de tien mensen kopen iedere maand wel iets online en 13 procent doet dit dagelijks. Meer dan de helft van de ondervraagden is bovendien van plan volgend jaar meer te gaan kopen.

 

Dan moeten webwinkels hun zaken wel op orde hebben. In zes op de tien gevallen verloopt het online koopproces niet vlekkeloos. In de meeste gevallen gaat het om een fout bij de levering. Acht op de tien kopers bekijken soms een product in een fysieke winkel om het vervolgens online aan te schaffen. 

Nederlandse consumenten zijn kritisch over de kwaliteit van webwinkels. Vooral de service wordt in veel gevallen als sterk onder de maat ervaren. Maar liefst 45 procent van de ondervraagden vindt de kwaliteit van webwinkels onder de maat.

 

Dat staat in de jongste editie van de ICT Barometer van het bureau Ernst & Young. Toch ziet de toekomst er gunstig uit voor online retailers. Vijf op de tien mensen kopen iedere maand wel iets online en 13 procent doet dit dagelijks. Meer dan de helft van de ondervraagden is bovendien van plan volgend jaar meer te gaan kopen.

 

Dan moeten webwinkels hun zaken wel op orde hebben. In zes op de tien gevallen verloopt het online koopproces niet vlekkeloos. In de meeste gevallen gaat het om een fout bij de levering. Acht op de tien kopers bekijken soms een product in een fysieke winkel om het vervolgens online aan te schaffen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

De Bijenkorf gaat gratis bezorgen

08/08/2017

Klanten van De Bijenkorf met een webshopaccount krijgen vanaf nu online bestellingen standaard gratis thuisbezorgd. Bezorgen op zondag of op afspraak blijft echter wel betalend.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Lion Capital zoekt opnieuw overnemer voor Hema

08/08/2017

Lion Capital heeft zakenbank Credit Suisse onder de arm genomen om ‘strategische opties’ te onderzoeken voor Hema, wat er eigenlijk op neerkomt dat die op zoek moet gaan naar een mogelijke overnemer.

Back to top