Veel onvrede over service webwinkels | RetailDetail

Veel onvrede over service webwinkels

Nederlandse consumenten zijn kritisch over de kwaliteit van webwinkels. Vooral de service wordt in veel gevallen als sterk onder de maat ervaren. Maar liefst 45 procent van de ondervraagden vindt de kwaliteit van webwinkels onder de maat.

 

Dat staat in de jongste editie van de ICT Barometer van het bureau Ernst & Young. Toch ziet de toekomst er gunstig uit voor online retailers. Vijf op de tien mensen kopen iedere maand wel iets online en 13 procent doet dit dagelijks. Meer dan de helft van de ondervraagden is bovendien van plan volgend jaar meer te gaan kopen.

 

Dan moeten webwinkels hun zaken wel op orde hebben. In zes op de tien gevallen verloopt het online koopproces niet vlekkeloos. In de meeste gevallen gaat het om een fout bij de levering. Acht op de tien kopers bekijken soms een product in een fysieke winkel om het vervolgens online aan te schaffen. 

Nederlandse consumenten zijn kritisch over de kwaliteit van webwinkels. Vooral de service wordt in veel gevallen als sterk onder de maat ervaren. Maar liefst 45 procent van de ondervraagden vindt de kwaliteit van webwinkels onder de maat.

 

Dat staat in de jongste editie van de ICT Barometer van het bureau Ernst & Young. Toch ziet de toekomst er gunstig uit voor online retailers. Vijf op de tien mensen kopen iedere maand wel iets online en 13 procent doet dit dagelijks. Meer dan de helft van de ondervraagden is bovendien van plan volgend jaar meer te gaan kopen.

 

Dan moeten webwinkels hun zaken wel op orde hebben. In zes op de tien gevallen verloopt het online koopproces niet vlekkeloos. In de meeste gevallen gaat het om een fout bij de levering. Acht op de tien kopers bekijken soms een product in een fysieke winkel om het vervolgens online aan te schaffen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.