Veel onvrede over service webwinkels

Nederlandse consumenten zijn kritisch over de kwaliteit van webwinkels. Vooral de service wordt in veel gevallen als sterk onder de maat ervaren. Maar liefst 45 procent van de ondervraagden vindt de kwaliteit van webwinkels onder de maat.

 

Dat staat in de jongste editie van de ICT Barometer van het bureau Ernst & Young. Toch ziet de toekomst er gunstig uit voor online retailers. Vijf op de tien mensen kopen iedere maand wel iets online en 13 procent doet dit dagelijks. Meer dan de helft van de ondervraagden is bovendien van plan volgend jaar meer te gaan kopen.

 

Dan moeten webwinkels hun zaken wel op orde hebben. In zes op de tien gevallen verloopt het online koopproces niet vlekkeloos. In de meeste gevallen gaat het om een fout bij de levering. Acht op de tien kopers bekijken soms een product in een fysieke winkel om het vervolgens online aan te schaffen. 

Nederlandse consumenten zijn kritisch over de kwaliteit van webwinkels. Vooral de service wordt in veel gevallen als sterk onder de maat ervaren. Maar liefst 45 procent van de ondervraagden vindt de kwaliteit van webwinkels onder de maat.

 

Dat staat in de jongste editie van de ICT Barometer van het bureau Ernst & Young. Toch ziet de toekomst er gunstig uit voor online retailers. Vijf op de tien mensen kopen iedere maand wel iets online en 13 procent doet dit dagelijks. Meer dan de helft van de ondervraagden is bovendien van plan volgend jaar meer te gaan kopen.

 

Dan moeten webwinkels hun zaken wel op orde hebben. In zes op de tien gevallen verloopt het online koopproces niet vlekkeloos. In de meeste gevallen gaat het om een fout bij de levering. Acht op de tien kopers bekijken soms een product in een fysieke winkel om het vervolgens online aan te schaffen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Topshelf sluit in Nijmegen

17/07/2017

Warenhuis Topshelf sluit per 31 augustus haar vestiging in Nijmegen. De luxe formule werd net driekwart jaar geleden geopend. De locatie trekt mede vanwege de aanhoudende gedeeltelijke leegstand te weinig mensen, aldus eigenares en onderneemster Inge van Kemenade.

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

17/07/2017

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

Fietskoeriers.nl levert voor Dille & Kamille

14/07/2017

Klanten die een online bestelling plaatsen bij Dille & Kamille, kunnen die voortaan ook op een duurzame manier laten leveren, want de keten heeft een samenwerking afgesloten met Fietskoeriers.nl.

Back to top