Veel onvrede over service webwinkels

Nederlandse consumenten zijn kritisch over de kwaliteit van webwinkels. Vooral de service wordt in veel gevallen als sterk onder de maat ervaren. Maar liefst 45 procent van de ondervraagden vindt de kwaliteit van webwinkels onder de maat.

 

Dat staat in de jongste editie van de ICT Barometer van het bureau Ernst & Young. Toch ziet de toekomst er gunstig uit voor online retailers. Vijf op de tien mensen kopen iedere maand wel iets online en 13 procent doet dit dagelijks. Meer dan de helft van de ondervraagden is bovendien van plan volgend jaar meer te gaan kopen.

 

Dan moeten webwinkels hun zaken wel op orde hebben. In zes op de tien gevallen verloopt het online koopproces niet vlekkeloos. In de meeste gevallen gaat het om een fout bij de levering. Acht op de tien kopers bekijken soms een product in een fysieke winkel om het vervolgens online aan te schaffen. 

Nederlandse consumenten zijn kritisch over de kwaliteit van webwinkels. Vooral de service wordt in veel gevallen als sterk onder de maat ervaren. Maar liefst 45 procent van de ondervraagden vindt de kwaliteit van webwinkels onder de maat.

 

Dat staat in de jongste editie van de ICT Barometer van het bureau Ernst & Young. Toch ziet de toekomst er gunstig uit voor online retailers. Vijf op de tien mensen kopen iedere maand wel iets online en 13 procent doet dit dagelijks. Meer dan de helft van de ondervraagden is bovendien van plan volgend jaar meer te gaan kopen.

 

Dan moeten webwinkels hun zaken wel op orde hebben. In zes op de tien gevallen verloopt het online koopproces niet vlekkeloos. In de meeste gevallen gaat het om een fout bij de levering. Acht op de tien kopers bekijken soms een product in een fysieke winkel om het vervolgens online aan te schaffen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Still having the Blokker-blues

19/06/2017

De perikelen binnen Blokker Holding vormen een inspiratiebron van formaat voor een bluesnummer over de retail. De negatieve berichtgeving houdt niet op. Het meest recente refrein? De steelse afvloeiing van personeel in de afgelopen twee jaar.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio

15/06/2017

Hudson's Bay Nederland heeft in de aanloop naar de opening van tien winkels haar merkportfolio gepresenteerd. De formule wil zich met premium merken en limited editions van Nederlandse designers in het hogere segment positioneren.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

Back to top